تاریخ : 1400,چهارشنبه 19 خرداد14:12
کد خبر : 397962 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه امیرکبیر؛

دولت سیزدهم برای فارغ‌التحصیلان شغل ایجاد کند

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه امیرکبیر گفت: مهم‌ترین دغدغه فعلی جامعه دانشگاهی، بحث توسعه حوزه‌های علمی و دانشگاهی نیست، لذا بزرگترین کار در شرایط فعلی ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان متناسب با تحصیل آنهاست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از ایسنا دکتر جواد شکرالله مغانی در خصوص مطالبات و انتظارات جامعه دانشگاهی از رئیس جمهور آینده و برنامه این دانشگاه برای کمک به افزایش شور انتخاباتی اظهار کرد: در دانشگاه امیرکبیر، ما قصد داریم یا کاندیدها و یا نمایندگان آنها به دانشگاه بیایند و مناظراتی را به صورت با تشکل‌های دانشجویی انجام دهند و به سوالات اعضا پاسخ دهند.

وی ادامه داد: دانشگاه امیرکبیر در انتخابات ۱۴۰۰ مصمم است که از تمامی صنف‌های دانشجویی دعوت کند در تمامی برنامه‌های انتخاباتی شرکت کنند. زیرا حضور آنها لازم و ضروری است.

دکتر مغانی با بیان اینکه برنامه‌هایی در دست اقدام داریم تا دانشجویان به دانشگاه بازگردند، افزود: یکی دو سال است که دانشجویان در دانشگاه حضور فیزیکی نداشته‌اند و ما قصد داریم با کمک تشکل‌ها و کانون‌های علمی و فرهنگی کارهایی انجام دهیم که دانشجویان مجددا در دانشگاه حضور فیزیکی داشته باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه در جریان معرفی و شناساندن نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ ، تشکل‌های دانشجویی باید پیش قدم شوند و دانشگاه نیز به آنها کمک کند، خاطرنشان کرد: ما از تشکل‌ها و دبیران تشکل‌ها خواسته‌ایم که برنامه‌های خود را اعلام کنندکه دانشگاه نیز برای آنها فضا و امکانات لازم را فراهم کند تا دانشجویان حضور پرشوری در انتخابات پیش رو داشته باشند.

دکتر مغانی تصریح کرد: از دولت آینده می‌خواهیم که برای جامعه دانشگاهی، شغل ایجاد کند و مهم‌ترین کاری که دولت می‌تواند برای جوانان انجام دهد، ایجاد کار برای فارغ‌التحصیلان است. البته این شغل باید متناسب با تحصیلات دانشجو و در شأن او باشد تا فارغ‌التحصیلان مجبور به ترک کشور نشوند و به این ترتیب از پتانسیل‌های فکری آنها در کشور خودمان استفاده شود و نیاز کشور از طریق نخبگان و دانشگاه‌ها حل شود.