تاریخ : 1400,پنجشنبه 20 خرداد15:36
کد خبر : 398098 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تولید محتوای آموزشی؛ ثروت بزرگ آموزش‌های مجازی

رئیس کارگروه یادگیری الکترونیک وزارت علوم گفت: تولید محتوای آموزشی به عنوان ثروت بزرگ آموزش‌های مجازی در دوران کرونا شناخته شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر صفوی، رئیس کارگروه یادگیری الکترونیک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره ضرر و زیان دانشگاه‌ها در دوران آموزش‌های مجازی اظهار کرد: حوزه‌های مختلف جامعه در دوران کرونا به شدت آسیب دیدند و این واقعیت را می‌توان به خوبی در جهان هم شاهد بود.

او افزود: برخی از هزینه‌های استادان و دانشجویان در دوران کرونا افزایش یافته وکلاس‌های عملی هم با کیفیت بالا برگزار نشدند؛ بنابراین کلاس‌های مجازی هم در طول تحصیل اختلالات نسبی ایجاد کرد و هم در اجرای بعضی دروس مشکلاتی به وجود آورد.

صفوی تصریح کرد: کرونا از نظر اقتصادی به بخش‌های مختلف جامعه به خصوص دانشگاه صدمه وارد کرد، البته از مزایای کلاس‌های مجازی می‌توان به تقویت زیرساخت‌ها در طول یک سال اشاره کرد، در صورتی که اگر ویروس کرونا باعث پدید آورد آموزش‌های مجازی نمی‌شد، شاید تقویت زیر ساخت‌ها بیش از ۱۰ سال زمان می‌برد.

علی اکبر صفوی، رئیس کارگروه یادگیری الکترونیک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: استادان و دانشجویان بخش قابل توجهی از آموزش هاو مهارت‌ها در دوران کرونا را فرا گرفتند، همچنین محتوا‌های آموزشی که گران قیمت‌ترین و سخت‌ترین بخش در یادگیری آموزش‌های الکترونیکی بود به سرعت تولید شدند و هزینه‌های زیادی در این زمینه هم متحمل نشدیم.

رئیس کارگروه یادگیری الکترونیک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: قبل از کرونا اگر پژوهشگر قصد کار تحقیقاتی به صورت الکترونیکی داشت هزینه‌ای را برایش پرداخت می‌کردیم، چرا که یک کار جدا حساب می‌شد، اما بعد از کرونا دیگر هزینه‌ای را برای آموزش‌های مجازی پرداخت نکردیم و گفتنی است که تولید محتوای آموزشی به عنوان ثروت بزرگ آموزش‌های مجازی در دوران کرونا شناخته شده است.