تاریخ : 1400,شنبه 22 خرداد02:37
کد خبر : 398222 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

درپی انتشار لیست انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب؛

دوپینگ پیرپاتال‌ها با روکش سردار!

پیر پاتال‌های اصولگرا که لیست‌بندی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب را برعهده داشتند با اعلام اسامی آن، بصورت غیرمستقیم چند موضوع را برای ما مشخص کردند؛ با بررسی چهره به چهره افراد حاضر در این لیست مشخص شده که اکثر این افراد حداقل دو-سه دوره مدیریتی خود را در زمان مسئولیت قالیباف در شهرداری تهران برعهده داشتند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نرجس سلیمانی، دختر بزرگ شهید سردار سلیمانی که برای کاندیداتوری در شورای شهر تهران ثبت‎‌نام کرده بود، در فهرست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب قرار گرفت.

اگرچه ثبت‌نام و تایید صلاحیت نرجس سلیمانی فرزند حاج قاسم برای خیلی از دوستان تعجب‌آور بود ولی شخصا برای خودم خیلی عجیب نبود. البته نه از آن بابت که مطلع بوده باشم از این اتفاق، فقط از این جهت که سیاست در ایران و ورود افراد نابلد به این عرصه بشدت ساده‌سازی شده و هر شخصی تنها با یک نسبت خانوادگی، دچار این توهم می‌شود که چون پدرشان دارای مقام و منزلت و تأثیرگذاری در جامعه است، حتما خودشان هم از این شأنیت ملی سود می‌برند.

دوپینگ پیرپاتال‌ها با روکش سردار!

در اصل ماجرای ثبت نام و تایید خانم سلیمانی هیچ ان‌قلتی نیست و یک حق قانونی برای ایشان و هر شهروند دیگر می‌دانم که در انتخابات کاندیدا شود و فعالیت سیاسی خود را در سطح شهری و ملی ارتقا دهد. اما کمی مسئله را بازتر کنیم و بگوییم که اگر تا چند وقت پیش اصطلاح «ژن خوب» را برای فرزند محمدرضا عارف و دیگر اصلاح‌طلبان به کار می‌بردند و او را مصداق بارز رانت سیاسی می‌دانستند پس می‌توان همان «ژن خوب» را برای دختر حاج‌قاسم استفاده کرد و این سوالات را مطرح کرد که؛ دلایل و شاخصه‌های تایید صلاحیت ایشان چه بوده؟ رزومه مدیریتی و مدرک تحصیلی‌شان چه بود؟ جز مدیریت مجموعه بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سلیمانی چیز دیگری در چنته دارند؟

معتقدم که خانم سلیمانی بازی سیاسی نخورد، بلکه کاملا آگاهانه وارد این عرصه شد و اطرافیانش سعی در اقناع عدم حضورش در عرصه سیاست شدند ولی نتوانستند. چرا؟ چون برادر حاج قاسم نسبت به کاندیداتوری نرجس سلیمانی گفت: «عزیز برادر این کار را با روح مطهرت کسانی کردند که خود را برادر شما می پنداشتند...برادر شهید و غریب از روح بلند و مطهرت عذر می خواهم تلاش کردم اما موفق نشدم.»

پیر پاتال‌های اصولگرا که لیست‌بندی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب را برعهده داشتند با اعلام اسامی آن، بصورت غیرمستقیم چند موضوع را برای ما مشخص کردند؛ یک، با بررسی چهره به چهره افراد حاضر در این لیست مشخص شده که اکثر این افراد حداقل دو-سه دوره مدیریتی خود را در زمان مسئولیت قالیباف در شهرداری تهران برعهده داشتند. دو، قالیباف از رفقای نزدیک حاج قاسم بوده و یحتمل نفوذ فکری ایشان بر عزم و اراده خانم سلیمانی بی‌تاثیر نبوده است. سه، جریان اصولگرایی به مانند اصلاح‌طلبان برای رسیدن به مطامع قدرت سیاسی خود فارغ از اینکه چه تبعات جبران‌ناپذیری برای خانواده شهید داشته باشد، از اسامی اشخاص ملی-میهنی برای جذب آرا استفاده می‌کند و لحاظ دون‌شأنی هیچ فرقی با دیگر جریانات ندارد.

دوپینگ پیرپاتال‌ها با روکش سردار!

همچنین پرویز امینی کارشناس مسائل ایران درپی کاندیداتوری دختر بزرگ سردار شهید سلیمانی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «این جریانی که شما را در فهرست خود در انتخابات شوراها قرار داده است، از نظر عقلی و فهم صحنه سیاست، تعطیل بود و با جاگذاری شما در فهرست انتخاباتی خود، معلوم شد در چیزهای دیگر از جمله فهمیدن جایگاه و ارزش سرمایه‌های ملی و انقلابی بی‌جایگزین مثل شهید سلیمانی نیز تعطیل است. سرکار خانم سلیمانی، نگاه این جریان به شما یک نگاه ابزاری و برای عبور دادن خرِ خود، از پلِ سیاست است. اینها نمی‌فهمند یا نمی‌خواهند بفهمند که کسبِ همه جایگاه‌های قدرت در ایران، چه برسد به سطح نازل شوراها، در برابر تأثیری که حقیقت شهید سلیمانی در جان‌های ملت ما دارد، پشیزی ارزش ندارد.»

لفظ «ژن خوب» در کشورهای مختلف عموما با واژه «سیاست خانوادگی» که به حضور اعضای یک خانواده در مناصب انتخابی و انتصابی یک حاکمیت گفته می‌شود. بطور مثال در آمریکا بیش از ۴۰۰ خانواده هستند که در سطح ملی‌شان بیش از ۳ نفر اعضای خانواده دارای منصب سیاسی هستند؛ یا مثلاً در انگلیس بیش از ۹۰ خانواده قدرتمند که افراد وابسته به آن در سطح ملی دارای مناصب سیاسی‌اند.

گزارش از یاسین قاسمی


کد خبرنگار : 38