تاریخ : 1400,یکشنبه 23 خرداد13:45
کد خبر : 398454 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تظاهرات مجدد علیه نتانیاهو پیش از رأی اعتماد به کابینه جدید

نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی پیش از ترک اقامتگاه این پست در قدس اشغالی بعد از شکست در تشکیل کابینه، بار دیگر شاهد تظاهرات گسترده در اعتراض به عملکرد و فساد خود بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازمشرق، چند ساعت قبل از برگزاری جلسه پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) برای رأی اعتماد به کابینه جدید و کنار رفتن «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی این رژیم از قدرت، قدس اشغالی بازهم صحنه تظاهرات علیه وی بود.

به نوشته وبگاه «یدیعوت آحارونوت»، نزدیک به هزار نفر از ساکنان قدس اشغالی شامگاه شنبه با تجمع مقابل اقامتگاه نتانیاهو در خیابان بالفور، به عملکرد ضعیف و پرونده‌های فساد اداری وی اعتراض کردند.

یدیعوت این تظاهرات را آخرین تجمع اعتراضی علیه نتانیاهو پس از یک سال و نیم تظاهرات‌های متوالی در شنبه‌شب‌ها، و پیش از کنار گذاشته‌شدن وی از قدرت در روز یکشنبه توصیف کرد.

حضور گسترده تظاهرات‌کنندگان باعث بسته‌شدن تعداد زیادی از خیابان‌ها و معابر اصلی قدس اشغالی و نزدیک به اقامتگاه نخست‌وزیری اسرائیل شد.

روزنامه «جروزالم پست» نیز گزارش داد که شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با مراجعه به پلیس، از چندین نفر که در خودروهایی با سلاح گرم به سمت آنها نشانه رفته بودند، شکایت کردند.

تظاهرات‌کنندگان با حمل پلاکاردهایی با نوشته‌هایی از جمله «جُرم‌وزیر» (Crime Minister به جای کلمه نخست‌وزیر Prime Minister) و «او را زندانی کنید»  به اتهامات فساد نتانیاهو اعتراض و بر لزوم محاکمه وی تاکید کردند.

هفته قبل بود که «یاریو لِوین» رئیس کنست اعلام کرد که جلسه رأی اعتماد به کابینه جدید این رژیم، در روز یکشنبه برگزار می‌شود.

در صورت کسب رأی اعتماد از کنست، کابینه ائتلافی «یائیر لاپید»‌ رئیس حزب یش‌عتید و «نفتالی بنت» رئیس حزب یامینا (به‌همراه شش حزب دیگر) مراسم تحلیف را نیز در همان جلسه اجرا می‌کند.