تاریخ : 1400,یکشنبه 23 خرداد20:46
کد خبر : 398530 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

واکنش دژپسند به نامه همتی: فرافکنی می‌کنند

فرهاد دژپسند با بیان اینکه افزایش نرخ بهره بین بانکی و انفجار نقدینگی باعث ریزش شاخص بورس شد، گفت: دولت سال گذشته فقط 95 هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه و بازار بدهی تامین نقدینگی کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس، فرهاد دژپسند امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد دلایل ریزش شاخص بورس در سال گذشته و همچنین نامه رئیس کل بانک مرکزی به مقام معظم رهبری در مورد هشدار به وجود حباب در بورس گفت: سخنانی که یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در مورد دلایل ریزش شاخص بورس اعلام کرد، از یک طرف به دلیل فشار زیاد جلسه مناظرات بود و با عصبانیت این مطلب عنوان شد و از طرفی بر اساس اطلاعات نادرستی بیان شد، زیرا خود آقای همتی عضو شورای عالی بورس است. اعضای این شورا اگر مطلبی داشته باشند، در شورا که یک جمع تخصصی و کارشناسی است مطرح می‌کنند.

وی همچنین در باره نامه‌ همتی به مقام معظم رهبری در مورد هشدار حباب بورس، گفت: برخی برخورد فرافکنانه در مورد بورس دارند در حالی که سوابق وجود دارد. اولا بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی مانند سکه و ارز مرجح است و این بازار جایی برای تبدیل شدن پس‌اندازهای خرد مردم به فرایند تولید و اشتغال در کشور است، به ویژه اینکه اگر در بازار اولیه معاملات انجام شود.