تاریخ : 1400,دوشنبه 31 خرداد22:30
کد خبر : 399482 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

استان تهران جزو ۵ استان با بالاترین جمعیت سالمند کشور

استاندار تهران با تاکید بر قرار کرفتن استان تهران در اولویت واکسیناسیون کرونا گفت: استان تهران در زمره ۵ استان با بالاترین جمعیت سالمند کشور است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ انوشیروان محسنی بندپی عصر دوشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران اظهار داشت: استان تهران دارای محرومیت همه جانبه در شاخص‌های بهداشتی آموزشی و رفاهی و ورزشی است و از طرفی یکی از ۵ استان با بالاترین جمعیت سالمند کشور است.

وی افزود: استان تهران با دارا بودن یک میلیون و هفتصد و هفت هزار جمعیت سالمند در توزیع و سهمیه بندی واکسن باید در اولویت قرار گیرد.

استاندار تهران بیان داشت: تهران پیچیدگی‌های خاص خود را دارد ۲۵ نهاد در مدیریت کرونا در این استان دخیل هستند و اگر به موقع عمل نکنیم با مشکل در مدیریت کرونا مواجه می‌شویم.

محسنی بندپی با بیان اینکه مطالباتی بیمارستان‌های استان از شرکت‌های بیمه گر دارند عنوان داشت: برای مدیریت بهینه این بیماری باید این مطالبات پرداخت شود و ۷۶ مرکز در استان تهران برای تلقیح واکسن با اولویت سالمندان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: برای تأمین و تلقیح واکسن در ۷۶ محل تعیین شده در استان تهران مشکلی نداریم و شهروندان استان تهران در این خصوص نگرانی نداشته باشند.