تاریخ : 1400,چهارشنبه 02 تير17:54
کد خبر : 399687 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

اهمیت رعایت دکوراسیون

اما مدل دیگری با عنوان دیکوب های ام دی اف و همینطور پی وی سی گزینه ای بسیار مناسب جهت استفاده در مکان های شلوغ مثل بیمارستان ها و ادارات به حساب می آیند. طرح و رنگ آنها مشابه چوب طبیعی می باشد و به مراتب قیمت کمتری نسبت به کاغذ دیواری خواهند داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وجود تناسب مابین هر یک از اجزای دکوراسیون داخلی ساختمان، سبب جذاب تر شدن محیط و ایجاد احساس آرامش بیشتر برای هریک از افراد خواهد شد. این موضوع تنها در فضاهای شخصی و منازل صدق نمی کند بلکه در محیط های اداری و فروشگاهی با انتخاب مناسب هریک از اجزا و تناسب رنگ مناسب، راندمان هریک از افراد بیشتر خواهد شد و حس مثبتی را به بیننده انتقال خواهد داد. لوازم دکوراسیون داخلی ساختمان به انواع مختلفی تقسیم می شوند. انواع پرده ها و کرکره ها، دیوارپوش هایی نظیر کاغذهای دیواری و دیوارکوب های چوبی، انواع کفپوش نظیر پارکت لمینت و مدل هایی با جنس پی وی سی از جمله این موارد می باشند.

انتخاب هر یک از این گزینه ها بستگی به شرایط محیط و قصد استفاده از آن را دارد. در واقع تفاوت هایی مابین محیط منازل، اداری و فروشگاهی وجود خواهد داشت. در ادامه قصد داریم تا به معرفی هر یک از بخش های اصلی دکوراسیون داخلی بپردازیم و محیط مناسب تر برای هریک را بازگو کنیم.

اهمیت رعایت دکوراسیون

کفپوش ها

از مهمترین بخش های دکوراسیون، کفپوش زمین می باشد. این مورد دارای تنوع بسیار بی نظیری در طرح و مدل است. برای انتخاب کفپوش نیاز است تا به شرایط محیط، رنگ وسایل و سایر بخش ها توجه کنیم. از محبوب ترین کفپوش ها می توان به پارکت چوبی، لمینیت ها و مدل های پی وی سی اشاره کرد. البته در بسیاری از مکان ها از سنگ و سرامیک به عنوان پوشش کف استفاده می کنند با این حال بکار بردن کفپوش هایی که طرح و رنگی از چوب طبیعی دارند به مراتب جذاب تر خواهد بود.

پارکت های چوبی همانطور که از نامشان مشخص است، از جنس چوب طبیعی می باشند. مناسب برای فضاهای شخصی و منازل هستند و برای محیط های پر رفت و آمد توصیه نمی شوند. نصب تقریبا سختی دارند و نیاز به چسب مخصوص می باشد.

مدل مشابه پارکت های چوبی که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است، لمینیت ها می باشند. این محصول در واقع مدل پارکت مصنوعی است که بصورت چند لایه ای و مواد HDF ساخته می شود. در قسمت رویی آن یک لایه محافظ در برابر رطوبت و ضربه قرار میگیرد. در واقع یکی از ویژگی های برتر این کفپوش، همان مقاومت در برابر آب و انواع مواد مرطوب است. طرح و رنگ لمینت بصورت چاپی توسط دستگاه های مخصوص انجام می شود. برای نصب آن نیازی به چسب و میخ وجود ندارد بلکه با استفاده از لبه های مخصوص کناری که با نام کلیک شناخته می شود، براحتی در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت. هزینه به مراتب کمتری نسبت به مدل چوبی دارند، براحتی نصب می شوند، تنوع بی نظیری در طرح و رنگ داشته و از مقاوت بالایی برخوردارند. از این محصول می توان در مکان های پرترد مثل ادارات و مجتمع های تجاری، همینطور منازل استفاده کرد.

اما مدل بعدی، کفپوش pvc می باشد. این محصول از مواد پلاستیکی و بسیار با کیفیت پی وی سی ساخته می شوند. مانند لمینیت ها از تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ برخوردارند. از دیگر مزایای آنها می توان به طول عمر بسیار بالا، مقاوت کامل در برابر رطوبت و قیمت اقتصادی اشاره کرد. از این مدل کفپوش می توان در مکان های پرتردد مثل کف بیمارستان ها و همینطور فضاهای شخصی و منازل استفاده کرد.

اهمیت رعایت دکوراسیون

دیوارپوش ها

دیوارپوش ها همانند پوشش کف زمین از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تنوع در مدل و طرح سبب شده است تا قدرت انتخاب بسیار بالا باشد. بطور معمول استفاده از کاغذدیواری ها اولین گزینه به حساب می آید. تنوع بی نظیر، زیبایی خیره کننده و نصب سریع سبب شده است تا این محصول محبوبیت بسیار بالایی داشته باشد. اما موردی که سبب می شود که بسیاری از افراد به دنبال آن نروند، قیمت بالا می باشد. کاغذهای دیواری در مقایسه با سایر محصولات مشابه هزینه بسیار بیشتری دارند. از این محصول بیشتر می توان در منازل و محیط های مجلل مثل سالن های تشریفات و لابی هتل ها استفاده کرد. به علت قیمت بالا گزینه ای اقتصادی برای مکان هایی مثل ادارات و شرکت ها به حساب نمی آیند.

اما مدل دیگری با عنوان دیکوب های ام دی اف و همینطور پی وی سی گزینه ای بسیار مناسب جهت استفاده در مکان های شلوغ مثل بیمارستان ها و ادارات به حساب می آیند. طرح و رنگ آنها مشابه چوب طبیعی می باشد و به مراتب قیمت کمتری نسبت به کاغذ دیواری خواهند داشت.

انواع پرده

پرده ها بخش جدانشدنی دکوراسیون داخلی به حساب می آیند. از تنوع مدل و طرح بسیار بالایی برخوردارند. براحتی با سایر اجزا و وسایل ست خواهند شد و بنا به مدل و متراژ سفارش، قیمت متفاوتی خواهند داشت. بسیاری از مدل ها نظیر پرده زبرا در محیط خانه مثل آشپزخانه و محیط های رسمی و اداری مورد استفاده قرار میگیرند. اما در کنار پرده ها، کرکره ها نیز بسیار مورد توجه هستند. مدل های چوبی با طرح و رنگ جذاب، گزینه مناسب جهت استفاده در منازل می باشند. همینطور مدل فلزی با تیغه هایی با عرض کمتر در محیط ادارات و شرکت ها کاربرد دارند.

 

اکباتان دیزاین حرفه ای در دکوراسیون داخلی

اکباتان دیزاین با 30 سال سابقه در زمینه دکوراسیون داخلی ساختمان، آماده پذیرش انواع سفارشات و ارسال به تمام نقاط کشور می باشد. آسایش و رفاه مشتریان هدف اول اکباتان دیزاین به حساب می آید. برای سفارش و اطلاع از جزئیات محصولات می توانید با شماره 88519238-021 تماس بگیرید.


کد خبرنگار : 16