تاریخ : 1400,چهارشنبه 02 تير19:14
کد خبر : 399703 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

۱۲۸ داوطلب کنکور ۱۴۰۰ مبتلا به کرونا

سخنگوی سازمان سنجش گفت: براساس ثبت خوداظهاری داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش تعداد ۱۲۸ داوطلب مبتلا به بیماری کرونا جدا از سایر داوطلبان آزمون خواهند داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ فاطمه زرین آمیزی افزود: داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در روزهای ۳۰ خرداد تا اول تیرماه ۱۴۰۰ با ورود به سایت سازمان سنجش و انتخاب گزینه فرم خوداظهاری کرونا نسبت به تکمیل این فرم اقدام کردند.

وی افزود: این سامانه ویژه داوطلبانی بود که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری یا در منزل قرنطینه هستند)؛ این دسته از داوطلبان پس از تکمیل فرم خود اظهاری گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را بارگذاری کردند.

سخنگوی سازمان سنجش یادآور شد: سازمان سنجش با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محل آزمون این افراد را در محل امن مورد تأیید وزارت بهداشت در شهرهای محل برگزاری آزمون تعیین می کند.

زرین آمیزی خاطرنشان کرد: براساس خوداظهاری داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ که در سایت سازمان سنجش ثب شده است تعداد ۱۲۸ داوطلب مبتلا به بیماری کرونا هستند که محل آزمون این داوطلبان در بیمارستان های تعیین شده توسط وزارت بهداشت است.

آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در روزهای ۹ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور با رقابت یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ داوطلب برگزار خواهد شد.

آزمون گروه آزمایشی هنر صبح چهارشنبه ۹ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۱۱ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱۲ تیر برگزار می‌شود.