تاریخ : 1400,پنجشنبه 03 تير05:24
کد خبر : 399754 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

روستایی در قزوین قرنطینه شد

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین از قرنطینه یک هفته‌ای روستای گازرخان در الموت شرقی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از مهر، منوچهر حبیبی اظهار کرد: روند کرونا د راستان در کنترل کامل است و بر اساس آخرین ارزیابی روند کرونا از حیث تعداد بیماران بستری و همچنین فوتی‌ها کاملاً کاهشی و تحت مدیریت است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در روستای گازرخان الموت شرقی افزود: این روستا در قرنطینه بوده و هرگونه رفت و آمد به روستا به هر شرایط ممنوع است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه قرنطینه روستای گازرخان حداقل یک هفته ادامه خواهد داشت عنوان کرد: تمامی افراد بالای ۶۵ سال ساکن در روستا نیز واکسینه می‌شوند.

وی با بیان اینکه از تمامی افراد ساکن در روستا تست کرونا دریافت می‌شود، اضافه کرد: ورود و خروج رانندگان به روستا نیز فقط با انجام تست میسر است.

حبیبی عنوان کرد: از دلایل اصلی افزایش تعداد کرونا در روستای گازرخان کارگران فصلی هستند که برای برداشت محصولات کشاورزی و باغی به این روستا آمده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه روستای گازرخان و روستاهای اطراف دارای محصولات باغی فراوانی است که به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود، تصریح کرد: قلعه توریستی و گردشگری حسن صباح در روستای گازرخان به مدت ۱۰ روز تعطیل خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: نظارت مستمر و روزانه بر اصناف داخل روستا به منظور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌گیرد.