تاریخ : 1400,جمعه 18 تير22:15
کد خبر : 401185 - سرویس خبری : یادداشت

محمد نوروزی

مناسبات پدرسالاری

می‌خواهند با تعریف استانداردهای تاریخ‌مصرف‌گذشته همیشگی، چشم جوانترهای جریان انقلاب را از داشتن "تحلیلی مستقل" از "تحلیل پدرخواندگان"، بترسانند‌.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» محمد نوروزی// به راحتی و لذتِ فروبردن آبی خنک در گرماگرمِ تیر ماهِ تابستانِ تهران مرحوم علامه مصباح را هدف شدیدترین و البته شنیع‌ترین توهین‌ها می‌کنند.

چراییَش هم روشن است: می‌خواهند قبحِ توهینِ بی‌پرده به هر آنکسی که می‌خواهد خلافِ امواجِ این "مناسبات قدرت‌محور و پدرسالارانه" پارو بزند، بریزد.

می‌خواهند هزینه "پایداری" در برابر انحصارطلبی‌های قبیله‌گرایانه‌ی سردمداران جناح راست را بالا ببرند.

می‌خواهند خویش را حریف بلامنازع "لولوهای ساختگیِ رقابت‌های انتخاباتی" نشان دهند.

می‌خواهند با بهره‌گیری از "امپراتوری‌های رسانه‌ایِ نفتیِ"عریض و طویلی که در اختیارشان است، هر صدایی که جز از بلندگوهای "گماشتگان پدرخواندگان" بلند شده، به تاریخ ماضی بپیوندد.

می‌خواهند با تعریف استانداردهای تاریخ‌مصرف‌گذشته همیشگی، چشم جوانترهای جریان انقلاب را از داشتن "تحلیلی مستقل" از "تحلیل پدرخواندگان"، بترسانند‌.

می‌خواهند پیوسته اینطور القا کنند که راه حضور در مناصب و شریان‌های حیاتی کشور از گلوگاه "تأییدات رؤسای اصولگرایی" می‌گذرد. می‌خواهند تعریف، تفسیر و تشریح چارچوب انقلاب و انقلابی‌گری در یدِ قدرت مفسران و شارحانِ وابسته به حلقه‌های تنگ و تاریکِ "راست" باشد و بس.

می‌خواهند برای استیلای هرچه تمام‌تر بر مقدرات جریان انقلاب، اصول، ضوابط و شاخص‌ها را در پای منافع، روابط و مصالح خویش قربانی کنند.

باید هم ناسزا بگویند و تحقیر کنند وقتی که آموزه‌ها و راه و رسم علامه مصباح، کابوس همه این خواستن‌های نامشروع و نامقبول است به پدرخواندگان و "تنظیم‌کنندگان قدیانی‌ها" بگویید ما هنوز نمردیم که رگ غیرتمان برای حراست از جایگاه علامه از جا نجنبد.


کد خبرنگار : 91