تاریخ : 1400,شنبه 19 تير17:11
کد خبر : 401247 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

همسان سازی حقوق هیأت علمی و پرداخت معوقه افزایش حقوق کارمندان

در سومین جلسه شورای دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۰، معاون اداری مالی دانشگاه از همسان سازی حقوق هیأت علمی و پرداخت معوقه افزایش حقوق کارمندان خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سومین جلسه شورای دانشگاه در سال ۱۴۰۰ با حضور هیئت رئیسه، رؤسای واحدها، پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه تهران به صورت حضوری و مجازی (روزهای دوم و شانزدهم تیرماه) برگزار شد.

در این جلسه، محمود نیلی احمدی آبادی با اشاره به اهمیت مسئولیت اجتماعی و رسالت دانشگاه در این زمینه گفت: دانشگاه در برابر همه مسائل جامعه، به خصوص مسائلی همچون اپیدمی کرونا، قطعی برق در روزهای اخیر، مشکلات اقتصادی و.. احساس مسئولیت می‌کند و در قبال آنها فعال است.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به فعالیت چند خوشه علمی مشورتی در سطح دانشگاه از جمله خوشه اقتصادی، خوشه سرمایه اجتماعی افزود: بسیاری از این مسائل در جلسات و نشست‌های کاری این خوشه‌ها با حضور اندیشمندان و محققان مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آنها در قالب گزارش‌های تخصصی به مسئولان ارائه شده است.

نیلی احمدآبادی با اشاره به تجربه «هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها» متشکل از ۱۵ کارگروه تخصصی و ارائه نتایج تحقیقات آن در قالب «سلسله گزارش‌های هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها» ادامه داد: دانشگاه تهران در این زمینه دارای تجارب غنی و کافی است و لذا من از تمامی واحدها و گروه‌های آموزشی می‌خواهم در راستای مسئولیت اجتماعی، مسائل مبتلابه جامعه را در سطح دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی به بحث و بررسی بگذارند و نتایج و خروجی آنها در قالب گزارش‌های تخصصی به صورت رایگان در اختیار مسئولان و افکار عمومی قرار دهند.

رئیس دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به پایان ترم تحصیلی نیم سال دوم افزود: برای دومین سال متوالی تجربه و شرایط کرونا، کار و فعالیت دوچندانی را به دانشگاه‌ها و به خصوص بخش‌های آموزش و اعضای هیأت علمی تحمیل کرد و جا دارد از فعالیت و تلاش‌های همه مسئولان و دست اندرکاران این حوزه، به خصوص حوزه‌های آموزش، خدمات فناوری دیجیتال و اعضای هیأت علمی قدردانی شود.

نیلی احمدآبادی با اشاره به اهمیت «فرهنگ سازمانی دانشگاهی» خاطرنشان ساخت: با وجود شرایط کرونا و تجربه موفق دانشگاه تهران در آموزش مجازی، باید دانست که همچنان بحث تعامل مستمر و پی در پی با دانشجویان و نیز حضور اعضای هیأت علمی در دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی برای پیگیری مسائل آموزش حائز اهمیت است و نباید از آن غفلت کرد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری بسیار زیاد دانشگاه برای آماده سازی زیرساخت‌ها و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری آموزش مجازی در دانشگاه خاطرنشان کرد که باید از این سرمایه گذاری هنگفت و نیز تجارب و درس آموخته‌های خوبی که طی دو سال گذشته حاصل شده به بهترین نحو برای توسعه آموزش و پژوهش، بهینه سازی آموزش مجازی ( E-learning ) و در نهایت برندسازی برای دانشگاه تهران به عنوان یک «دانشگاه دیجیتال» بهره برد.

رئیس دانشگاه تهران در پایان سخنان خود درگذشت سه تن از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه در یک ماه گذشته را به خانواده آنها و نیز خانواده بزرگ دانشگاه تهران تسلیت گفت و برای آنها از درگاه خداوند متعال آرزوی غفران و رحمت الهی نمود.

در ادامه این جلسه و بنا به دستور کار اعلام شده، موضوعات و مسائل ذیل در سومین نشست «شورای دانشگاه» مورد بحث و بررسی قرار گرفت:

برگزاری مراسم «روزی با دانشگاه تهران»

براساس اولین دستور کار شورا، دکتر امین مدیر باشگاه دانش آموزی دانشگاه تهران گزارشی از فعالیت‌های این باشگاه در سال‌های اخیر ارائه و از برنامه ریزی این باشگاه با همکاری دیگر واحدهای تابعه دانشگاه برای برگزاری مراسم «روزی با دانشگاه تهران» خبر داد.

به گفته مدیر باشگاه دانش آموزی دانشگاه تهران این مراسم روز چهارم مردادماه و با هدف آشنایی جامعه دانش آموزی کشور و نیز والدین آنها با دانشگاه، رشته‌های دانشگاهی، امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه و … برگزار خواهد شد.

همسان سازی حقوق هیأت علمی و پرداخت معوقه افزایش حقوق کارمندان

دومین دستور کار جلسه شورا، موضوع همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه و نیز پرداخت معوقه افزایش حقوق کارمندان دانشگاه بود که گزارش آن از سوی دکتر یزدانی، معاون اداری و مالی دانشگاه ارائه شد.

براساس گزارش دکتر یزدانی، تدابیر لازم برای اجرایی ساختن مرحله دوم همسان سازی حقوق اعضا هیأت علمی دانشگاه در ماه جاری (تیرماه) صورت پذیرفته و درصوت تکمیل فرایند آن از سوی اعضای هیأت علمی، مرحله دوم نیز تا پایان همین ماه انجام خواهد شد.

معاون اداری مالی دانشگاه تهران یزدانی همچنین با اشاره به افزایش حقوق کارمندان دانشگاه نیز گفت: خوشبختانه در قانون بودجه ۱۴۰۰، پرداخت معوقه حقوق کارمندان (معوقه افزایش حقوق از اسفند ۹۸ تا بهمن ۹۹) نیز پیش بینی شده و لذا تصمیم براین شده این حقوق معوقه نیز در دو قسط و تا پایان شهریور ماه سال جاری پرداخت شود.

برگزاری جشنواره «دانشگاه تهران دیجیتال»

سومین دستور کار این نشست، گزارش دکتر فاطمی، رئیس مرکز یادگیری الکترونیک دانشگاه از برنامه برگزاری جشنواره «دانشگاه تهران دیجیتال» بود.

به گفته دکتر فاطمی، این جشنواره با هدف ارائه دستاوردهای دانشگاه تهران در زمینه فناوری دیجیتال و یادگیری الکترونیکی، تبادل تجربیات در حوزه آموزش مجازی به خصوص در ایام اپیدمی کرونا و … می‌باشد که قرار است در شهریورماه برگزار شود.

به گفته رئیس مرکز یادگیری الکترونیک دانشگاه تهران، این جشنواره در سه بخش «جشنواره یادگیری الکترونیکی»(۹ الی ۱۱ شهریور)، جشنواره فناوری دیجیتال»(۶ الی ۱۱ شهریور) و «همایش یادگیری الکترونیکی: تجربه‌های زیسته، ارزیابی و آینده نگری» (۲ الی ۷ شهریور) برگزار خواهد شد.

گفتنی است قبل از شروع سومین جلسه شورا، دکتر حسینی، معاون آموزشی دانشگاه، گزارشی از انجام آزمون دکتری در واحدهای دانشگاه و نیز برگزاری مصاحبه‌های دکتری در رشته‌های مختلف ارائه داد.

 
معاون آموزشی دانشگاه همچنین با توجه به پایان ترم تحصیلی نیم سال دوم، گزارشی از برگزاری کلاس‌های در بستر و پلتفرم‌های آموزش مجازی (E-learn) به تفکیک واحدهای تابعه دانشگاه ارائه داد.
 
وی همچنین متوسط و میزان برگزاری کلاس‌های ترم تحصیلی گذشته در پلتفرم آموزش مجازی دانشگاه سامانه ( E-learn) و دیگر پلتفرم‌های آموزش مجازی را قابل قبول دانست.