تاریخ : 1400,یکشنبه 20 تير22:04
کد خبر : 401447 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

افزایش حقوق مدیران دولت در روزهای پایانی

عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد گفت: دولت درصدد است تا در روزهای پایانی کار خود حقوق مدیرانش را افزایش دهد تا با دریافتی بالاتری بازنشسته شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: معاون اول رئیس‌جمهور در سایه سکوت نهادهای نظارتی و در زمان تعطیلی جلسات مجلس با صدور بخشنامه‌ای برخلاف قانون بودجه سال ۱۴۰۰ اجازه افزایش بدون سقف حقوق مدیران با دریافتی‌های بالا را صادر کرد.

وی افزود: در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ آمده که حقوق کارکنان دولت ۲۵ درصد افزایش پیدا کند، اما این نکته قید شده که این افزایش حقوق نهایتاً تا سقف ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باید باشد که این مسئله از افزایش حقوق دریافتی مدیران که دریافتی‌های بالایی دارند جلوگیری می‌کند و از طرف دیگر به افزایش حقوق کار آن دسته از کارکنان که دریافتی پایین‌تری دارد کمک می‌کند.

عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد اظهار داشت: آقای جهانگیری در بخشنامه خود آورده که این سقف ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی تنها شامل پایه حقوق مدیران می‌شود و سایر دریافتی‌های‌ها مشمول این سقف در نظر گرفته شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ نمی‌شوند و مابقی دریافتی‌ها بدون هیچ سقف و محدودیتی می‌تواند افزایش یابد.

کوچکی نژاد خاطر نشان کرد: این اقدام معاون اول رئیس جمهور برای افزایش حقوق مدیران در سایه سکوت نهادهای نظارتی و در زمان تعطیلی جلسات مجلس انجام شده و احکام حقوقی مدیران با دریافت حقوق بالا به سرعت در حال تغییر است.

وی افزود: دولت درصدد است تا در روزهای پایانی کار خود حقوق مدیرانش را افزایش دهد تا در زمان بازنشستگی با دریافتی بالا بازنشسته شوند.