تاریخ : 1400,پنجشنبه 24 تير14:14
کد خبر : 401829 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

بیت کوین و اتریوم گران شدند

قیمت انواع ارز‌های شاخص دیجیتال امروز در روند معاملات در بازار‌های تجارت دیجیتال بین‌المللی تغییراتی را تجربه کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، بانک‌های مرکزی در جهان به دنبال تسریع در صدور ارز‌های دیجیتالی خود هستند. در منطقه یورو، بانک مرکزی اروپا از ورود یورو دیجیتالی به فاز آزمایشی اولیه خبر داده است.

بیت کوین و اتریوم گران شدند

جریان کم رمق ورودی سرمایه به بازار که نسبت به ماه‌های قبلی کاهش کاملا قابل توجهی را داشته، از جمله موانع اصلی از سرگیری رشد رمزارز‌ها بوده است. در این بین و به دلیل کاهش تقاضا، کارمزد شبکه اتریوم که یکی از گران‌ترین بستر‌ها در حوزه رمزارز‌ها محسوب می‌شود به کمترین سطح خود از دسامبر سال ۲۰۲۰ تاکنون رسیده است. قرار است ورژن جدید شبکه اتریوم با هدف بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های انتقال به زودی رونمایی شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱۳۴۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۶۷ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۹ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است.

بیت کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶۱۱.۰۶ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۴.۰۸ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۲۹.۲۶ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۶.۵۴ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

تتر

تتر با نماد اختصاری USDT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶۲.۰۷ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۴.۴۵ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

قیمت ارز‌های دیجیتالی

شما می‌توانید، قیمت انواع ارز‌های دیجیتالی از جمله بیت کوین، اتریوم در ۲۴ تیر را در ادامه این خبر ببینید:
ارز دیجیتال    قیمت(دلار)    قیمت(تومان)
بیت کوین    32,578    ۸۱۰,۵۴۳,۳۲۷
اتریوم    1,964    ۴۸,۹۱۴,۳۱۱
تتر    
1.00
    ۲۴,۹۰۳
بایننس کوین    303    ۷,۵۲۸,۳۴۶
کاردانو    1.24    ۳۰,۸۰۲
ریپل    0.61    ۱۵,۱۴۱
 ای یو اس دی کوین    1    ۲۴,۸۱۵
دوج کوین    0.19    ۴,۸۰۲

گفتنی است؛ نرخ ارز‌های دیجیتال لحظه‌ای در حال تغییر است و اعداد جدول در زمان تنظیم این خبر ثبت شد.