تاریخ : 1400,دوشنبه 28 تير11:33
کد خبر : 401902 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

«خبرنامه دانشجویان ایران» در گزارشی بررسی کرد؛

معرفی ۵ لپ‌تاپ اقتصادی ویژه دانشجویان +قیمت و جزئیات

این روزها با توجه به مجازی شدن کلاسهای دانشجویان و اهمیت استفاده از ابزار مناسب که نیاز دانشجویان را رفع کند بیش از پیش می توان حس کرد. البته با توجه به افزایش قیمت ها که روزانه تغییر می کند، اقتصادی بودن لپ تاپ یا گوشی هوشمند نیز ضرورت پیدا میکند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این گزارش تلاش کردیم تا به دانشجویان و مخاطبان این سایت اقتصادی‌ترین لپ‌تاپ‌هایی که نیاز دانشجویان را برطرف کند معرفی کنیم.

معرفی 5 لپ تاپ برتر اقتصادی

1) Aspire 3 A315-57G

 لپ ‌تاپ مدل «‌Aspire 3 A315-57G-301V» یکی از مدل‌ های زیبا، ظریف و بسیار با کیفیت است. پردازنده‌ مرکزی Core I7 1065G7 اینتل پردازش محاسبات را برعهده دارد. دوازده گیگابایت حافظه‌ی رم و 1 ترابایت حافظه‌ ی داخلی از نوع‌ هارد دیسک به همراه 128 گیگابایت حافظه از نوع SSD برای ذخیره و نقل‌ و ‌انتقال اطلاعات استفاده می‌ شود و مناسب به ‌نظر می‌رسد. پردازش‌های گرافیکی این لپ‌ تاپ توسط پردازنده شرکت Nvidia مدل GeForce MX330 با حافظه جانبی 2GB انجام می‌ شود که برای کارهای گرافیکی و بازی می توان روی آن حساب کنید؛ ولی برای مرورگری وب، تماشای فیلم و کارهای روزمره کاملا مناسب است.

2) Ideapad L3

مدل‌ «IdeaPad L3» هم از‌جمله محصولاتی محسوب می‌شود که مخصوص کاربری عمومی بوده و برای انجام امور روزمره مناسب است. لنوو در ساخت بدنه‌ی این مدل کاملا از پلاستیک مشکی استفاده کرده که ظاهری ساده و یکدست، اما رضایت‌بخش به این دستگاه داده است. این جنس در برابر فشار، خمش و پیچش هم مقاومت قابل‌قبولی دارد و نسبت به سطوح براق، لکه و کثیفی و اثرانگشت را کمتر به خود جذب می‌کند. این دستگاه حدود 23 میلی‌متر ضخامت و 2200 گرم وزن دارد که نمی‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک مزیت نسبت به دیگر محصولات هم‌رده نام‌برد؛ اما درکل برای جابه‌جایی کار را سخت نمی‌کنند. صفحه‌نمایش این مدل یک نمونه‌ی کاملا معمولی و پایه است که البته در این رده‌ی قیمتی انتظار بیشتر از این را هم نباید داشت.

3) HP DW3022 NIA

4) ASUS R565JF

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل R565JF-BQ159 از محصولات سری «VivoBook» شرکت «ایسوس» محسوب می‌شود که با طراحی زیبا روانه‌ی بازار شده است. لپ تاپ ایسوس به‌واسطه‌ی قابلیت‌ها و امکاناتی که دارد، علاوه ‌بر کاربری معمول روزمره، برای کاربری مالتی‌مدیا سبک هم مناسب است. بدنه‌ی شیک R565JA به‌گونه‌ای طراحی شده که لپ‌تاپی رده‌بالا را نوید می‌دهد. این بدنه 23 میلی‌متر ضخامت و 2 کیلوگرم وزن دارد و برای جابه‌جایی دائمی آن مشکل خاصی نخواهید داشت. صفحه‌نمایش 15.6 اینچی این محصول، پنل TFT با وضوح Full HD و روکش مات است. وجود بلندگوهای قوی ایسوس هم کاربری این لپ‌تاپ را به‌عنوان یک محصول مالتی‌مدیا تقویت می‌کند. پورت‌های متعدد و متنوعی از جمله 2 پورت USB 2.0 و 1 پورت USB 3.0 و پورت‌های HDMI، USB Type-C روی لبه‌های R565JA دیده می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توان انواع ابزارهای جانبی را بدون نیاز به هیچ مبدلی به این لپ‌تاپ متصل و از آن‌ها استفاده کرد. ایسوس در کنار این امکانات متعدد، از سخت‌افزارهای خوبی هم در این محصول استفاده کرده است. پردازنده این لپ‌تاپ i7 بوده و می‌تواند تا حد معقول و نرمال و معمولی پردازش‌های شما را انجام دهد.

5) Thinkbook 14 G2

لپ تاپ ThinkBook 14 جزء سری های میان رده شرکت لنوو قرار دارد که در سال 2020 رونمایی گردیده و مجهز به پردازنده های نسل 10 شرکت اینتل است. این لپ تاپ با تلفیقی از دو سری ThinkPad و IdeaPad ساخته شده است یعنی در کنار ظرافت و زیبایی به ارث برده از سری IdeaPad، استحکام سری ThinkPad را نیز یدک می‌کشد. استفاده از ترکیب فلز و پلاستیک بسیار با کیفیت باعث گردیده تا ضخامت این لپ تاپ 17.9 میلیمتر و و وزن آن 1.4Kg باشد که اعدادی فوق‌العاده برای یک لپ‌تاپ 14 اینچ محسوب می شوند.

گزارش از محیا ضرابیان


کد خبرنگار : 15