تاریخ : 1400,شنبه 26 تير16:54
کد خبر : 402016 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

اعلام شرایط بیمه دانشجویان و زنان خانه دار

مهدی شکوری مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت:بستر پوشش بیمه‌ای برای تمام دانشجویان فراهم است و می‌توانند با ثبت نام در سامانه خدمات غیرحضوری از این امکان بهره مند شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مهدی شکوری مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت:بستر پوشش بیمه‌ای برای تمام دانشجویان فراهم است و می‌توانند با ثبت نام در سامانه خدمات غیرحضوری از این امکان بهره مند شوند.

اعلام شرایط بیمه دانشجویان و زنان خانه دار

وی افزود:سه نرخ حق بیمه ۱۲ درصد (بازنشستگی)، ۱۴ درصد (بازنشستگی وفوت) و ۱۸ درصد (بازنشستگی، فوت و ازکارفتادگی) برای برقراری این بیمه قابل انتخاب هستند.

شکوری بیان کرد:اگر دانشجویان و یا زنان خانه دار به عنوان افراد تبعی تحت پوشش همسر یا پدر خود هستند لازم نیست حتماً سرانه درمان را بپردازند و می‌توانند از خدمات درمانی تحت پوشش همسر و پدر خود استفاده کنند و حق بیمه‌شان را به صورت خاص با نرخ‌هایی که انتخاب می‌کنند بپردازند.

مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت:همچنین اگر بانویی خودش را بیمه کرد، همسرش هم بیمه پرداز بود و بازنشسته شد، همسرش حقوق خودش را می‌گیرد و ایشان هم حقوق مستمری خودش را به صورت مستقل دریافت می‌کند.