تاریخ : 1400,یکشنبه 27 تير11:31
کد خبر : 402036 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

«خبرنامه دانشجویان ایران» در گزارشی بررسی کرد؛

بهترین گوشی‌های اقتصادی ویژه دانشجویان تا سقف ۵ میلیون تومان

این روزها با توجه به مجازی شدن کلاسهای دانشجویان و اهمیت استفاده از ابزار مناسب که نیاز دانشجویان را رفع کند بیش از پیش می توان حس کرد. البته با توجه به افزایش قیمت ها که روزانه تغییر می کند، اقتصادی بودن لپ تاپ یا گوشی هوشمند نیز ضرورت پیدا میکند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این گزارش تلاش کردیم تا به دانشجویان و مخاطبان این سایت بهترین گوشی ها تا سقف 5 میلیون تومان که نیاز دانشجویان را برطرف کند، معرفی کنیم.

گوشی‌های تا سقف قیمت 5 میلیون تومان

1) Galaxy A12

سامسونگ گلگسی A12 در ابعاد 8.9×75.8×164 میلی‌متر و وزن 205 گرم طراحی و تولید شده است. مواد اولیه و کیفیت ساخت معمولا جزء اولین گزینه‌هایی هستند که کمپانی‌های سازنده تلفن همراه برای کاهش قیمت گوشی به سراغ آن می‌روند. با در نظر گرفتن بازه قیمتی گلگسی A12 می‌توان دریافت که در آن خبری از قاب شیشه‌ای و فریم فلزی نیست و در آن با قاب و فریمی از جنس پلاستیک سروکار داریم. به لطف حضور خطوط مورب بر روی قاب پشتی، گلکسی A12 به راحتی در دست قرار می‌گیرد و سر نمی‌خورد اما به نظر می‎رسد که کره‌ای‌ها برای اینکه لوگو سامسونگ واضح‌تر دیده شود تصمیم گرفته‌اند تا طراحی یکپارچه‌ی قاب پشتی را فدا کنند و بخشی از پنل پشتی دستگاه را با بافتی صاف بسازند.

پنل جلویی گلکسی A12 نیز میزبان یک نمایشگر 6.5 اینچی PLS TFT است که با حاشیه‌های اندک، توانسته بیش‌از %82 از قاب جلویی را به خودش اختصاص بدهد. با گشت و گذار در کناره‌های Galaxy A12، در سمت راست آن کلید پاور و کنترل حجم صدا می‌یابیم که در آن حسگر اثر انگشت و کلید پاور با یکدیگر ادغام شده‌اند. لبه سمت چپ این دستگاه نیز محل قرارگیری خشاب سیم‌کارت در نظر گرفته شده است که به شما امکان می‌دهد تا از دو سیم‌کارت و یک کارت حافظه Micro SD به صورت همزمان استفاده کنید. در لبه پایینی گوشی A12 نیز اسپیکر، درگاه تایپ C و جک 3.5 میلی‌متری هدفون مشاهده می‌شود. در مجموع می‌توان گفت سامسونگ کاملاً هوشمندانه کمبود‌های سری‌های پیشین را برطرف کرده و یک نسخه اصلاح شده، با طراحی مردن و بروز را روانه بازار کرده است.

2) Xiaomi Poco M3

گوشی پوکو ام ۳ از جمله گوشی‌های ارزان‌ قیمتی است که از ویژگی‌های جالب توجهی همچون باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد.

گوشی‌های ارزان‌قیمت حتما نباید سخت‌افزار ضعیفی داشته باشند یا از ویژگی خاصی برخوردار نباشند. بازار گوشی‌های ارزان‌قیمت هم همچون بازار گوشی‌های میان‌رده و رده‌بالا داغ است و محصولات متعددی برای این بازار ساخته می‌شود. برای خرید گوشی‌ های ارزان‌قیمت هم با کلی گزینه مواجه می‌شوید که نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارند. پوکو ام ۳ (Poco M3) یکی از همین گزینه‌ها به‌حساب می‌آید. اگر به‌دنبال گوشی اقتصادی با باتری غول‌آسا هستید، قطعا پوکو ام ۳ یکی از نخستین گزینه‌های شما خواهد بود.

3) Huawei Nova 7i

هواوی نوا 7آی گوشی میان‌رده زیبا و جذابی با ظاهر مدرن است که با داشتن سخت‌افزار قدرتمند خود همراه با دوربین‌های همه فن حریف و باتری که شارژدهی اطمینان‌بخشی دارد، می‌تواند یکی از بهترین محصولات میان‌رده موجود در بازار باشد؛ محصولی که به معنای اصل کلمه تعریف اصطلاح تعادل همراه با قدرت است.

این گوشی با داشت ظاهری یک دست، محصولی خوش ساخت است که با کاهش بسیار زیاد حاشیه‌های نمایشگر از یک سو و جای دادن دوربین سلفی درون حفره آن تمامی تلاش خود را برای افزایش نسبت نمایشگر به بدنه و کاهش هر چه بیشتر ابعاد دستگاه قرار داده است.

4) Samsung Galaxy A10s

گلکسی A10s، همان‌ طور که از نامش پیدا است، نسخه‌ای به‌روزرسانی‌شده از گوشی سامسونگ گلکسی A10 محسوب می‌شود. از تغییرات اساسی صورت‌گرفته در گوشی A10s می‌توان به باتری بزرگتر و حسگر اثر انگشت در قسمت پشتی اشاره کرد که در مدل A10 وجود نداشت.

سامسونگ گلکسی A10s از نمایشگر ۶.۲ اینچی IPS Infinity-V، با وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۵۲۰ پیکسل بهره می‌برد. گوشی جدید سامسونگ از پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای با ۴ هسته‌ی ۲ گیگاهرتزی و ۴ هسته‌ی ۱.۵ گیگاهرتزی استفاده می‌کند. سامسونگ برای گلکسی A10s، دو گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی را درنظر گرفته است که قابلیت ارتقا به‌وسیله‌ی کارت حافظه SD را نیز دارد.

5) Xiaomi Redmi 8a

ردمی ۸‌ای محصولی ایده‌آل برای افرادی است که به‌دنبال گوشی هوشمندی ارزان‌قیمت با کارکرد مناسب و به دور از پیچیدگی در کاربری‌های روزمره هستند.

گوشی‌های هوشمند اقتصادی سهم زیادی از بازار را به‌خود اختصاص داده‌اند. این حقیقت درکنار خط‌مشی و توانایی شیائومی در تولید محصولات مقرون‌به‌صرفه باعث شده است تا بخش بزرگی از بازار‌هایی مانند هند را با برند ردمی ازآن خود کند. شیائومی چندی پیش با جداسازی برند ردمی، تمرکز خود را بیش‌ازپیش معطوف گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت و کاربردی کرد تا محصولاتی توانمند با ارزش خرید بالا به‌ارمغان بیاید. در‌این‌بین سری ردمی A خود را به‌عنوان ارزان‌ترین گوشی‌های تولیدی شیائومی معرفی می‌کنند که البته به‌لطف پیشرفت درخورتوجه سخت‌افزار‌های دنیای موبایل در سال‌های گذشته، نسل جدید آن اکنون نه‌تنها ارزان‌تر از گذشته است؛ بلکه پیشرفت سخت‌افزاری چشمگیری به‌خود دیده است تا از پس امور ساده به‌راحتی بربیاید.

6) Honor 10 Lite

با آنر ۱۰ لایت سبک خاص زندگی خودتان را بسازید و آن طور که دوست دارید زندگی کنید. چرا که، بدنه این گوشی با الهام از آسمان زیبا رنگ‌آمیزی شده است.

طراحی چشم‌نواز، جوان‌پسند و الهام گرفته از طبیعت باعث می‌شود گوشی‌ای را در دستتان بگیرید که بیانگر سلیقه منحصربه‌فرد شماست. با آنر ۱۰ لایت آسمان را در دستتان بگیرید. آسمانی که متشکل از رنگ‌های روشن تا آبی آسمانی است.

ترکیب دوربین ۲۴مگاپیکسلی، فناوری۳ نور فیوژن ۴ در ۱ و فناوری نوردهی بهینه، بهترین تجربه سلفی گرفتن را در شب و روز برایتان رقم می‌زند. هوش مصنوعی به کار رفته در دوربین سلفی، ۸ سناریوی مختلف را تشخیص می‌دهد و پس‌زمینه را بهینه می‌کند تا بهترین سلفی‌ها را بگیرید.

7) Galaxy A21s

گلکسی A21s با صفحه‌نمایش +HD، پردازنده‌ی ضعیف‌تر و ساختار مشابه دوربین، گوشی ارزان قیمت تر از گوشی هوشمند گلکسی A31 به‌حساب می‌آید.

با افزایش قیمت عجیبی که گوشی‌های موبایل در یک سال گذشته تجربه کردند، فقط قشر محدودی می‌توانند گوشی‌های رده‌بالا را بخرند. حتی خرید گوشی‌های میان‌رده هم که تا همین چند ماه پیش برای اکثر مردم امکان‌پذیر بود، اکنون به فهرست آرزوها اضافه‌ شده‌اند؛ مایه‌ی تعجب نیست که طبق آمارهای بخش محصولات زومیت، هم‌اکنون تعداد محدودی از گوشی‌های سری A سامسونگ و ردمی شیائومی، پربازدیدترین و محبوب‌ترین گوشی‌ها در بین کاربران ایرانی هستند. خوشبختانه گوشی‌های موبایل به‌قدری پیشرفت کرده‌اند که حتی محصولات پایین‌رده‌ هم به‌راحتی از پس انجام اکثر نیازهای کاربر مثل گشت‌وگذار در اینترنت، اینستاگرام و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان یا استفاده از اپلیکیشن‌های کاربردی نظیر درخواست تاکسی، خرید اینترنتی و پرداخت پول برمی‌آیند.

8) Galaxy A11

شرکت سامسونگ با در دست داشتن گوشی‌های میان رده همچون سری گوشی A11 توانسته است سهم زیادی از فروش بازار دنیا را به خود اختصاص بدهد.

گوشی اقتصادی و البته خوش قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A11 ویژگی‌های نسل‌های پیشین خود یعنی گلگسی A10 و A10s را به ارث می برند؛ اما نباید فراموش کنیم که این گوشی تغییرات بسیار زیادی داشته است که می‌توان از آن به‌عنوان یک قیمت گوشی سامسونگ مقرون به صرفه یادکرد. این خانواده پرفروش و البته جذاب، از مدل A11 آغاز و تا مدل‌های گران‌قیمت‌تر ادامه پیدا می‌کند. گوشی Galaxy A11 یک گوشی مقرون‌به‌صرفه به‌حساب می‌آید که خرید آن به کاربرانی توصیه می‌شود که می‌خواهند یک گوشی مناسب از برند سامسونگ داشته باشند اما نمی‌خواهد هزینه زیادی بابت آن بپردازند.

9) Xiaomi Redmi Note 8 Pro

مدتی است که برندها به گوشی‌های بخش میانی خودشان اهمیت زیادی می‌دهند و سعی می‌کنند تا جای ممکن این گوشی‌ها را به پرچم‌داران و بالارده های خودشان نزدیک کنند. ردمی نوت 8 پرو یکی از این تلاش‌هاست که به‌خوبی نشان داد شیائومی تلاش زیادی می‌کند خودش را در رده میانی بازار بالاتر از همه نگه دارد و تا به این جای کار هم عملکرد خوبی از خودش به جا گذاشته و فروش خوبی را نصیب شیائومی کرده است.

ردمی نوت 8 پرو بدون شک طراحی خیلی گیرایی دارد. قاب جلوی این گوشی شما را به یاد می 9 می‌اندازد اما وقتی به قاب پشتی می‌رسید چیزی جز زیبایی نمی‌بینید. ما رنگ سبز این گوشی را در اختیار داریم که رنگی متفاوت و شیک است. تو این رنگ کناره‌های قاب پشتی در نور رنگ سبز خیلی خوش رنگی را بازتاب می‌کنند در حالی که وسط قاب پشتی رنگ مشکی را بازتاب می‌دهد و همین باعث شده طراحی قاب پشتی دو رنگ باشد.

10) Redmi Note 9

شیائومی ردمی نوت ۹ ادامه‌دهنده‌ی راه ردمی نوت ۸ است که یکی از گوشی‌های هوشمند پرفروش بازار ایران به‌حساب می‌آمد.

باتوجه‌به قیمت سرسام‌آور گوشی‌های موبایل در بازار ایران، کمتر کسی توان خرید مدل‌های پرچم‌دار را دارد. حالا گوشی‌های میان‌رده‌ای که با قیمت مناسب بتوانند تجربه‌ی کاملی ارائه کنند، بیشترین تقاضا را دارند؛ به‌همین‌دلیل، در بین همه گوشی‌هایی که در بازار ایران عرضه می‌شوند، سری‌هایی مثل گلکسی A سامسونگ و ردمی نوت شیائومی بیشترین فروش را در سال‌های اخیر تجربه کرده‌اند. مدتی پیش، دو گوشی محبوب ردمی نوت ۹ پرو و نوت ۹ اس، جدیدترین اعضای خانواده‌ی ردمی نوت را بررسی کردیم؛ اما این دو گوشی شیائومی برادر دیگری نیز به‌نام ردمی نوت ۹ دارند که با اختلاف قیمت اندکی درمقایسه‌با ردمی نوت ۹ اس در بازار کشورمان فروخته می‌شود.

گزارش از محیا ضرابیان