تاریخ : 1400,شنبه 26 تير20:34
کد خبر : 402044 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

لزوم سیاستگذاری وزارت بهداشت روی پذیرش دانشجویان رشته‌های پزشکی

غلامی گفت: سیاستگذاری وزارت بهداشت روی پذیرش دانشجویان رشته‌های پزشکی ضروری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ جلسه یکصد و پنجاه و دوم شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار و پیرامون ماده هشت مصوبه سنجش و پذیرش دانشجو بحث و بررسی شد.

در این جلسه منصور غلامی، وزیر علوم اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی حتماً این را مدنظر ندارد که مصوبه‌ای داشته باشد که وزارتین با آن موافق نباشند.

او افزود: به نظر می‌رسد در این مصوبه باید یک مقداری انعطاف‌پذیری لحاظ شود. ظرفیت نیز نباید به گونه‌ای باشد که یک سال کمتر و یک سال بیشتر باشد.

غلامی تصریح کرد: در تغییر ظرفیت‌های سالیانه این انعطاف‌پذیری باید دیده شود. از سوی دیگر، حتما باید رشته‌هایی که می‌توانند وارد پزشکی بشوند، توسط وزارت بهداشت احصا شود.

او تاکید کرد: در این زمینه باید آیین‌نامه نگاشته و سیاستگذاری انجام شود تا در فرایند پذیرش دانشجو به مشکل برنخوریم.

سیستم پذیرش نباید منحصر باشد

در ادامه ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش و آموزش عالی کشور اظهار کرد: اگر وزارت بهداشت تاکید دارد که باید رشته‌هایی که می‌توانند وارد پزشکی شوند، توسط وزارت بهداشت احصا شود و ماده هشت و بند‌های آن مخالفت کند، تلاش‌ها به جایی نمی‌رسد.

او افزود: ما با تنوع پذیرش موافق هستیم و معتقدیم سیستم پذیرش نباید منحصر باشد. مشکلی که وجود دارد این است که دانشگاه از رشته‌های خاصی دانشجو در رشته‌های پزشکی پذیرش می‌کند که چهار سال آموزش مرتبط  دیده‌اند، اما در بدو ورود به رشته‌های پزشکی فقط ۱۰ درصد واحد‌های گذرانده شده آن‌ها در مقطع کارشناسی معادل‌سازی و پذیرش می‌شود.

رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: لازم است یک تعامل و هماهنگی میان وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل بگیرد تا این مصوبه به نتایج خوبی برسد.