تاریخ : 1400,یکشنبه 27 تير12:53
کد خبر : 402109 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

سند ملی ازدواج دانشگاهیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها از تصویب سند ملی ازدواج دانشگاهیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: براساس این سند شاهد سرعت بخشی به ازدواج دانشگاهیان خواهیم بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی با اشاره به جزئیات سند ملی ازدواج دانشگاهیان گفت: سند ملی ازدواج دانشگاهیان در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها تصویب شد و همچنین در نوبت دو هفته‌ای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته و آنجا هم به تصویب اعضای شورا رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر این سند، سند مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، در گذشته در حوزه ازدواج دانشجویی سندی نداشتیم، یعنی منشوری نداشتیم که مجموعه دستگاه‌ها و ظرفیت‌های کشور را که برای تسهیل امر ازدواج به خدمت بگیرد، بخشی از فعالیت‌های مربوط به ازدواج دانشجویی را نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها از چند دهه قبل بر عهده گرفته و همان را پیگیری می‌کرد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود: دانشگاه‌ها و آموزش عالی هم در حد و سع خود به نهاد برای انجام این فعالیت‌ها کمک کرده و همکاری می‌کردند، اتفاقی که در این سند افتاده این است که مجموعه اهداف، مجموعه اعضا و مجموعه وظایفی را برای رسیدن به اهداف تعریف کرده است که ارتباط بین مجموعه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی کشور را برای سرعت بخشی به ازدواج دانشگاهیان مشخص کرده است.

وی ادامه داد: دولت به این نیاز به خوبی واقف است و دستگاه‌ها نیز قول داده‌اند. ما اطمینان داریم به لطف خداوند اتفاقات خوبی را در عرصه ازدواج دانشگاهیان شاهد باشیم.