تاریخ : 1400,سه شنبه 29 تير12:10
کد خبر : 402332 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

هرآنچه لازم است پیش از خرید هیوندای i40 بدانید

هیوندای i40 خودروی چندان پرشتابی نیست، اما واکنش پدال گاز آن به نسبت حجم موتور و انتظاری که از یک سدان خانوادگی می‌رود بسیار خوب است. اگر به فضای حمل بار زیادتری احتیاج دارید، احتمالاً مدل استیشن انتخاب بهتری باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، i40 از جدیدترین محصولات هیوندای است که از سال ۲۰۱۱ در ۲ کلاس سدان و استیشن‌واگن (SW) در فهرست تولیدات این کمپانی کره‌ای قرار گرفته است. آسان‌موتور نیز به‌دنبال استقبال کاربران ایرانی از محصولات هیوندای طی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ هر ۲ مدل i40 را به ایران وارد کرد. نسخه سدان آن در ابعاد از سوناتا کوچک‌تر و از النترا بزرگ‌تر است. این نسخه در ابعاد و وزن نیز چندان از نمونه استیشن کوچکتر و سبک‌تر نیست. درواقع باید گفت i40 به‌عنوان یک سدان میان‌سایز ابعاد استاندارد و مناسبی دارد که کارآیی آن را افزایش می‌دهد.

هرآنچه لازم است پیش از خرید هیوندای i40 بدانید

طراحی بدنه و کابین i40

هیوندای i40 با جلوپنجره‌ ۶ ضلعی و طراحی سیال خود اصالت هیوندای را حفظ کرده است. در کنار این خطوط اصلی طراحی، شاهد کاپوت برجسته و چراغ‌های کشیده این خودرو هستیم که ظاهر مناسب و جذابی به آن می‌دهد. در کابین هیوندای i40 با داشبورد مدرن و زیبایی مواجه هستیم که شاید کمی شلوغ باشد، اما حس خوبی به بیننده منتقل می‌کند.  شلوغی i40 را باید از تعدد امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی، همچنین عملکرد اغراق‌آمیز همیشگی کره‌ای‌ها دانست. البته که کره‌ای‌ها اجرای اغراق‌آمیز خود را به زیبایی پیاده‌سازی می‌کنند. این از آن دست مواردی است که خرید هیوندای i40 را توجیه‌پذیر می‌کند.

مشخصات فنی i40

این خودرو دارای پیشرانه ۲ لیتری، ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ است. این موتور قادر است ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۱۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. جعبه‌دنده این خودرو از نوع ۶ دنده خودکار است. هیوندای i40 با حداکثر سرعت ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت در مدت ۱۱٫۵‌ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را طی می‌کند که رکورد خوبی برای خودرویی با این وزن محسوب می‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو بین ۱۰٫۵ تا ۱۰٫۸ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۷٫۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. هیوندای i40 موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو۵ شده است.

امکانت رفاهی و تجهیزات ایمنی i40

ماشین های هیوندای همواره با فهرست بلند و بالایی از امکانات و تجهیزات عرضه می‌شود. از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به آینه الکتروکرومیک به‌همراه نمایشگر دوربین عقب، امکان تعویض دنده از روی فرمان، سقف پانوراما IMS، تنظیمات صندلی در ۱۰ جهت، سیستم تهویه صندلی، سیستم AFLS، نمایشگر سوپرویژن ۴٫۲ اینچی و صفحه نمایش رنگی TFT، سیستم تهویه مطبوع خودکار، گرمکن فرمان، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، چراغ های جلو و عقب، LED، دکمه استارت خودرو، سنسور پارک در جلو و عقب و کروز‌کنترل اشاره کرد.

این خودرو در بحث ایمنی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، زیرا به ۹کیسه‌ هوا (سرنشینان جلو، جانبی عقب و جلو، عقب، پرده‌ای و زانویی) مجهز است. هیوندای i40 سدان دارای سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، سیستم کمکی BAS، ترمز ضد قفل EBD ،HAC ،ABS و سیستم کمکی کنترل شروع حرکت در سربالایی است. بدنه تقویت‌شده و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و کسب ۵ ستاره از مؤسسه ایمنی یوروانکپ باعث آسایش‌ خاطر سرنشینان این خودرو و عابران پیاده است.

تجربه رانندگی i40

هیوندای i40 خودروی چندان پرشتابی نیست، اما واکنش پدال گاز آن به نسبت حجم موتور و انتظاری که از یک سدان خانوادگی می‌رود بسیار خوب است. اگر به فضای حمل بار زیادتری احتیاج دارید، احتمالاً مدل استیشن انتخاب بهتری باشد. مدل سدان نیز صندوق‌عقب جاداری دارد که به‌خوبی از پس مسافرت‌های خانوادگی و نیازهای معمول شما برمی‌آید.

پشت فرمان هیوندای i40 همه چیز برای آسایش صد درصدی راننده فراهم شده است. طراحی خوب بدنه هیچ‌ نقطه کوری برای راننده باقی نگذاشته است. ارگونومی مناسب اتاق نیز دسترسی راننده را به تمامی اجزا به‌خوبی ممکن کرده است. متریال استفاده‌شده در کابین کیفیت خوبی دارد وبا افت کیفی همراه نمی‌شود. در این سدان میان‌سایز، تمام سرنشینان فضای کافی برای نشستن در اختیار دارند، اما ممکن است انتهای سقف به‌دلیل شیب ملایم ستون C برای افراد قدبلند کمی دردسر ایجاد شود. تقریباً هیچ صدایی از بیرون به داخل کابین نمی‌آید و با تجربه‌ خوشایندی مواجه هستیم.

تایرهای فاق کوتاه و پهن باعث می‌شوند هیوندای i40 در هندلینگ عملکرد خوبی داشته باشد و حساسیت فرمان به کابین نیز احساس امنیت بیشتری را به راننده منتقل می‌کند. تعلیق i40 عملکردی نسبی دارد. در برخی از سرعت‌گیرها و دست‌اندازهای جاده و به‌ویژه در مواجهه با برآمدگی‌های تیز، ضربات واردشده به خودرو به داخل کابین منتقل می‌شود و آرامش سرنشینان را سلب می‌کنند، اما به‌طورکلی تجربه سواری با i40 پرتنش قلمداد نمی‌شود.

زمان به‌دست‌آمده برای صفر تا صد کیلومتر هیوندای i40 عدد ۱۱٫۵ ثانیه است که برای خودرویی با وزن ۱٫۵ تن و موتور ۲ لیتری رکورد خوبی محسوب می‌شود.  باید اضافه کرد که عملکرد جعبه‌دنده اتوماتیک هیوندای i40 سدان کمی کند است. اگرچه این موضوع که بیشتر در معکوس‌دادن و همچنین سبک‌کردن دنده‌ها مشهود است. درواقع تعویض دنده به‌نرمی و بدون ایجاد صدای مزاحم و یا دردسر برای راننده انجام می‌شود. ترمزها نیز عملکرد خوبی دارند، اما ممکن است در ترمزهای شدید فشار ناشی از وزن زیاد خودرو را حس کنید. پیش از اقدام به خرید، مقایسه خودروهای هم‌سطح با هیوندایi40  رو بررسی کن .


کد خبرنگار : 16