تاریخ : 1400,سه شنبه 29 تير14:46
کد خبر : 402347 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

تفاوت مارمالاد و مربا چیست؟

در مارمالاد‌ ها میوه‌ها را یا ریز می‌کنیم و یا به شکل پوره در قرارمیدهیم. در مارمالاد، بد لیل زمان پخت کوتاه عطر و طعم میوه خیلی خوب درون آن حفظ می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مربا یابه عبارتی لیچار از پخته شدن میوه همراه با شکر تهیه می شود. بطورطبیعی مربا را درون ظرف دربسته بسته بندی ونگهداری می کنند و این قابلیت راداردکه برای مدت زمان طولانی سالم باقی بماند. از پکتین طبیعی یا مصنوعی و عسل هم می شود تحت عنوان افزودنی بهره برد.

تفاوت مارمالاد و مربا چیست؟

مارمالاد چیست؟

مارمالاد  گونه ای از فرآورده کنسروی می باشد که ازترکیب میوه و شکر بدست می آید و بطورمعمول ماده ای مثل ژلاتین جهت ژله‌ای شدن ،به آن می افزایند. میان فرهنگ انگلیسی و آمریکایی، مارمالاد بیشتر به گونه ای از کنسرو گفته می‌شود که از پرتقال یا دیگر مرکبات بدست می آید. جهت تولیدمارمالاد، بطورمعمول میوه خوردشده را باپوست آن طی مدت زمان طولانی پخت می کنند تا پوست و گوشت میوه بطورکامل نرم شود. این مارمالاد‌ها بطورمعمول با نان تست برای صبحانه مصرف می شوند. مارمالاد‌ها بخصوص مارمالاد پرتقالی گونه های خیلی فراوانی دارند.

تفاوت مربا و مارمالاد در چیست؟

بطورمعمول در مراحل تهیه مربا، قطعه های میوه قابل مشاهده را درون شهدی شیرین میبینیم. حال اگر درطول مراحل تهیه، میوه‌ها را بپزند، هم بزنند، وبه ترکیب آب و شکر اضافه کنند و به صورت خمیر ماننددربیاورند، آن زمان است که میتوان گفت به جای مربا، مارمالاد تهیه کرده ایم. به بیانی راحتتر، مارمالاد همان مربای خمیری شکلی می باشد که اصلا قطعه های میوه در آن موجودنمی باشد (میوه‌ها به شکل رنده یا بسیارریز شده می باشند). ولی اساس تهیه مارمالاد هم میوه‌ها می باشند.

روش پخت مارمالاد‌ ها  با مربا متفاوت است. در مارمالاد‌ ها میوه‌ها را یا ریز می‌کنیم و یا به شکل پوره در قرارمیدهیم. در مارمالاد، بد لیل زمان پخت کوتاه عطر و طعم میوه خیلی خوب درون آن حفظ می‌شود. اگر مارمالاد‌هارا با حساسیت و به صورت درست و درون شیشه‌های استریلیزه قرار دهیم می‌شود آن‌ها را طی مدت یک سال در یخچال نگهداری کرد. ولی در تولید مربا قطعه های میوه قابل مشاهده می باشند.

بیشتر عطر و تلخی مارمالاد بدلیل رویه رنگی پوست میوه آن می باشد. جهت ازبین بردن تلخی این رویه میشود آن را همراه یکی دو لیتر آب جوشانده و بعد در دیگ مارمالاد بریزید؛ اما درنظر داشته باشید که مارمالاد فاقد تلخی ممکن است پرشیرین و ملال باشد! شکل ژله‌ای مانند مارمالاد بدلیل انگم یا یکتین می باشد که درون تخم مرکبات و پرده‌هایی که پر‌های میوه را پوشش داده است و در لایه بین این پرده‌ها و گوشت سفید پوست موجودمی باشند.

منبع: khabaronline


کد خبرنگار : 16