تاریخ : 1400,سه شنبه 29 تير15:55
کد خبر : 402358 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

عدم صدور مجوز جدید برای اسکان دانشجویان متقاضی

مدیر سلامت و بهداشت دانشگاه تربیت مدرس بر عدم برگزاری جلسات حضوری حتی با تعداد نفرات محدود و عدم صدور مجوز جدید برای پذیرش دانشجویان متقاضی خوابگاه با توجه به شرایط کنونی تاکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، مدیر سلامت و بهداشت دانشگاه تربیت مدرس در نامه ای به معاون توسعه منابع و سرمایه انسانی و رییس ستاد آگاه سازی و پیشگیری کرونا بر لزوم توجه به دستورالعمل های بهداشتی در دانشگاه با توجه به شناسایی سویه‌ی دلتا ویروس کووید-۱۹ در کشور تأکید کرد.

در یادداشت محمدرضا رئوفی آمده است: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی شهر تهران و شناسایی سویه‌ی دلتا ویروس کووید-۱۹ در سطح کشور که قدرت انتقال و عفونت زایی به شدت بالایی دارد، افزایش تعداد مراجعین مبتلا به کرونا و یا مشکوک به ابتلا (علامت دار) هشداری جدی برای بحرانی شدن شرایط دانشگاه است.

از این رو در راستای کنترل بیماری و حفظ سلامت دانشگاهیان باید در همه بخش‌ها نکاتی مورد توجه قرار گیرد؛ نخست استفاده از ماسک در تمامی مکان‌های عمومی دانشگاه و برخورد با متخلفین، نکته دوم جلوگیری از برگزاری جلسات حضوری حتی با تعداد نفرات محدود، نکته سوم عدم صدور مجوز جدید برای پذیرش دانشجویان متقاضی خوابگاه، کنترل دقیق و مستمر آزمایشگاه‌ها از نظر تعداد نفرات فعال در کلیه ساعات روز جهت جلوگیری از تجمعات و به حداقل رساندن حضور دانشجویان با توجه به شرایط موجود و استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت فضای مجازی جهت کاهش ریسک انتقال بیماری.

امید است دانشگاهیان با رعایت اصول پیشگیرانه‌ی توصیه شده، ضمن کمک به کاهش و کنترل شیوع این بیماری در محیط‌های کاری خود، یاری رسان کادر بهداشت و درمان باشند.