تاریخ : 1400,شنبه 02 مرداد18:12
کد خبر : 402695 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

توسط هواشناسی صادر شد؛

هشدار سطح قرمز برای استان خوزستان

رئیس اداره کل هواشناسی خوزستان گفت:با توجه به استقرار توده هوای گرم و وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در این استان،هشدار سطح قرمز صادر شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ محمد سبزه زاری اظهار داشت: وقوع دماهای 49 درجه و بالاتر در مسجدسلیمان، بهبهان، هندیجان و شادگان، وقوع دماهای 50 درجه و بالاتر در بستان، دشت آزدگان ، هویزه، شوش، کرخه، هفتکل، آبادان ، خرمشهر، اهواز، حمیدیه، کارون، باوی، امیدیه، رامشیر، رامهرمز، آغاجاری، شوشتر، دزفول، گتوند، اندیمشک و ماهشهر در این 2 روز پیش بینی می‌شود.

وی افزود:تا اواخر وقت فردا یکشنبه وزش باد در برخی از مناطق غربی، جنوبی و مرکزی خوزستان متوسط خواهد بود و احتمال برخاستن گرد و غبار محلی و موقتی در ساعاتی از بعدازظهرها در مناطق غربی، جنوب غربی و مرکزی استان وجود دارد.

سبزه زاری بیان کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به دلیل جنوبی شدن جریانات برای ساعاتی افزایش رطوبت و شرجی در مناطق ساحلی و مرکزی خوزستان مورد انتظار است.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته شوش با 49.2 و ایذه با 24.6 درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را در خوزستان داشتند؛ حداکثر دمای اهواز در این مدت به 47.1 و حداقل به 32.3درجه سانتیگراد رسیده است.