تاریخ : 1400,یکشنبه 03 مرداد16:40
کد خبر : 402813 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

عملکرد باتری چگونه است؟

این ویژگی که با حروف Wh نشان داده می‌شود، نشانگر دقیق‌تری برای ظرفیت باتری‌ نیم قلمی و قلمی است. برای مثال ممکن است دو باتری ظرفیت یکسانی داشته باشند اما انرژی ذخیره ‌شده در این دو به یک اندازه نباشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، ما در این مطلب قصد داریم یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان و فروشندگان باتری به نام فروشگاه باتری روندا را به شما معرفی کنیم. به دلیل آن که باتری کاربردهای مختلفی دارد، نیاز است که باتری قلمی، نیم قلمی را برای استفاده در دستگاه‌های گوناگون از مراکز معتبر خریداری کنید و یا اگر فروشگاهی دارید که باتری را در مدل‌های مختلف به فروش می‌رساند بهتر است خرید باتری عمده خود را از مراکز این چنینی که در حوزه پخش باتری فعالیت می‌کنند انجام دهید تا باتری‌هایی را تهیه کنید که تاریخ انقضای آن‌ها نگذشته باشد.

عملکرد باتری چگونه است؟

اگر به دور و بر خود نیز نگاهی بیاندازید دستگاه‌های مختلفی را می‌بینید که با استفاده از باتری کار می‌کنند. ساعت، رادیوهای جیبی، کنترل تلویزیون و کنترل سایر دستگاه و همچنین موس‌های بی‌سیم و .. از جمله این دستگاه‌ها به شمار می‌آیند. بنابراین شما بی‌نیاز از مصرف باتری نخواهید بود و به این محصول نیاز دارید. 

باتری چه ساختاری دارد؟

باتری یا باطری Battery ساختار چندان پیچیده‌ای ندارد و یک منبع کوچک الکتریکی به شمار می‌آید که در مدل‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود و انرژی شیمیایی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. باتری عموماً از یک الکترود منفی و مثبت تشکیل شده که یک جدا کننده یا separator نیز در این بین قرار دارد. یک الکترولیت نیز وظیفه رسانا بودن را بر عهده دارد و یون‌ها را انتقال می‌دهد که نتیجه آن کارکردی است که در دستگاه‌های مختلف مشاهده می‌کنید.

این محصول که از بین مدل‌های مختلف آن می‌توان به باتری قلمی و باتری نیم قلمی اشاره کرد، مدت کارکردشان متناسب با دستگاهی است که در آن مورد استفاده قرار می‎‌گیرند. به عنوان مثال ممکن است مدت زمان استفاده از یک باتری نیم قلمی در یک کنترل تلویزیون بیشتر از مدت زمان استفاده آن در یک موس بی سیم باشد. در ادامه دو نمونه از باتری‌هایی که موارد مصرف بیشتری دارند را معرفی خواهیم کرد.

باتری‌ قلمی

تولید کنندگان باتری سال‌هاست نوعی از باتری به نام باتری قلمی را به بازار عرضه کرده‌اند که موارد مصرف زیادی دارد. چنانچه به بدنه این نوع باتری نگاه کنید دو حرف AA را کنار هم می‌بینید. باتری‌های AA که به باتری‌های قلمی معروف هستند حدود ۵ سانتی‌متر طول و ۱.۳ سانتی‌متر قطر دارند. وزن این نوع از باتری‌های ممکن است متغیر باشد و چنانچه باتری لیتیومی باشند 15 گرم و اگر جزء باتری‌های نیکل – هیدریدی باشند ممکن است وزنشان به 31 گرم نیز برسد. نوع شارژی باتری قلمی نیز در بازار موجود است که می‌توانید با خرید دستگاه شارژر، آن‌ها را شارژ کرده و دوباره مورد استفاده قرار دهید.

برند آلکالاین که در زمینه تولید انواع باتری فعالیت دارد با توجه به آماری که نشان داده شده 60 درصد فروش خود را از باتری‌های قلمی AA داشته است.

عملکرد باتری چگونه است؟

باتری نیم قلمی

نوع دیگری از باتری نیز به نام باتری نیم قلمی توسط تولیدکنندگان این دسته از محصولات به بازار ارائه شده که در مقایسه با باتری قلمی از ابعاد کوچک‌تری برخوردار است. اگر به بدنه این نوع از باتری‌ها توجه کرده باشید سه حرف AAA در کنار هم روی آن‌ها نوشته شده است که به ابعاد و گنجایش این محصول اشاره دارد. این نوع باتری دارای ولتاژ یکسانی با باتری قلمی می‌باشد اما یک سوم آن ظرفیت دارد، اما به جهت ابعادی که دارد بیشتر برای دستگاه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که خودشان نیز ابعاد کوچکی دارند و یا نیاز است وزن کمتری داشته باشند. به عنوان مثال از باتری قلمی بیشتر در دستگاه‌هایی مانند ریموت کنترل‌ها، کیبوردها و یا موس‌های بی‌سیم استفاده می‌شود.

اگر بخواهیم به آمار فروش این نوع باتری‌ها اشاره کنیم می‌توان گفت بین ۲۴ تا ۳۰ درصد از سهم بازار فروش باتری را باتری‌های نیم قلمی به خود اختصاص داده‌اند. نوع شارژی این نوع باتری نیز مانند باتری قلمی در بازار موجود است که با استفاده از دستگاه شارژری که برای این منظور طراحی شده می‌توان آن‌ها را شارژ کرده و به دفعات مورد استفاده قرار داد. 

اگر در حوزه فروش انواع باتری فعالیت دارید حتما با اصطلاحات مرتبط با این محصول آشنایی دارید. ما در ادامه برای اطلاع رسانی به خوانندگان به دو مورد از این اصطلاحات اشاره خواهیم کرد.  

  • میلی‌آمپر ساعت: در بررسی ظرفیت باتری‌های قلمی و نیم قلمی عموماً از واژه Mah استفاده می‌شود. این کلمه که نشانگر میلی آمپر ساعت باتری است به این معناست که به عنوان مثال یک باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند به مدت ۱ ساعت جریانی به شدت ۲۰۰۰ میلی‌آمپر را تولید نماید و یا جریانی 20 آمپری را به مدت 100 ساعت ایجاد نماید. اما یک نکته در این خصوص وجود دارد که به دلیل متغیر بودن ولتاژ باتری‌های قلمی، نمی‌توان به طور دقیق عددی مشخص از میزان انرژی ذخیره شده در باتری را نشان داد.
  • وات-ساعت: این ویژگی که با حروف Wh نشان داده می‌شود، نشانگر دقیق‌تری برای ظرفیت باتری‌ نیم قلمی و قلمی است. برای مثال ممکن است دو باتری ظرفیت یکسانی داشته باشند اما انرژی ذخیره ‌شده در این دو به یک اندازه نباشد.

باتری‌های قلمی اغلب ۱.۲ ولتی هستند، در حالی‌که باتری‌های قلمی لیتیومی ۱.۵ ولتی هم در بازار موجودند و بر همین اساس می‌توان گفت یک باتری قلمی لیتیومی ۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند در حدود 3 وات-ساعت انرژی داشته باشد، در حالی‌که انرژی یک باتری قلمی معمولی  ۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند در حدود 2.4 وات ساعت باشد.

عملکرد باتری چگونه است؟

فروشگاه اینترنتی باتری روندا

اگر در زمینه فروش دستگاه‌های مختلفی فعالیت می‌کنید که برای کار کردنشان نیاز به باتری هست، لازم است برای کامل شدن جنس مغازه و فروشگاه خود، انواع باتری را تهیه کرده و در اختیار مشتری قرار دهید. بنابراین در این شرایط نیاز به مرکزی دارید که بتوانید خرید باتری عمده از آن‌ها داشته باشید.

فروشگاه باتری روندا مرکزی است که در زمینه واردات انواع باتری مانند باتری نیم قلمی و قلمی از کشورهای اروپایی، آسیای شرقی و امریکا و پخش باتری به صورت عمده فعالیت دارد و می‌تواند این محصول را در برندها، اندازه و ابعاد مختلف در اختیار مشتری قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت آنلاین فروشگاه روندا به آدرس الکترونیکی www.ronda-electric.net از خرید حضوری بی‌نیاز شده و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید و درب فروشگاه خود در هر شهر و استانی که هستید، تحویل بگیرید.

برای تماس با بخش فروش با شماره ی زیر تماس بگیرید :
09122717536
شمس مدیریت فروش
www.ronda-electric.net


کد خبرنگار : 16