تاریخ : 1400,یکشنبه 03 مرداد18:26
کد خبر : 402832 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

کنکور کارشناسی ارشد در زمان مقرر برگزار شود

معاون دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی از لزوم برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در زمان مقرر خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا فارسی معاون دانشجویی دانشگاه شیهیدبهشتی، درباره لغو آزمون کارشناسی ارشد به علت وخیم شدن شرایط کرونایی در کشور اظهار کرد: بهتر است شرایط برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در زمان مقرر فراهم شود.

او افزود: اگر کنکور ارشد به تعویق بیفتد دانشجویان به علت ندانستن زمان دقیق نمی‌توانند به درستی مطالعه داشته باشند. همچنین زمان دقیق حضور نوورود‌ها به دانشگاه هم مشخص نمی‌شود و در این خصوص سازمان سنجش در معرفی دانشجویان به مشکل بر می‌خورد.

فارسی تصریح کرد: وقتی کنکور سراسری به تعویق بیفتد و در زمان مناسب و مشخص برگزار نشود برنامه ریزی دانشگاه‌ها به مشکل برمی خورد؛ بنابراین برگزاری کنکور سراسری در مرداد ماه کاملا به نفع جامعه دانشگاهی، یعنی استاد و دانشجو است.

معاون دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی گفت: اگر شرایط کشور از نظر ویروس کرونا قرمز باشد، نمی‌توان به برگزاری کنکور سراسری اقدام کرد؛ چرا که سلامت دانشجویان به اینصورت دچار خطر خواهد شد.

او ادامه داد: ظرفیت برگزاری کنکور کارشناسی ارشد از کنکور کارشناسی بسیار بالاتر است؛ چرا که تعداد متقاضیان ارشد نسبت به داوطلبان کارشناسی کمتر بوده و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بالاتر است.

فارسی اضافه کرد: وزارت بهداشت ملاحضات بهداشتی خود را جهت برگزاری آزمون‌های سراسری دارد که باید آن‌ها را رعایت کند؛ اگر این امر به درستی انجام نشود تاثیرات برگزار نشدن کنکور نسبت به برگزار شدنش بسیار بیشتر است؛ چرا که تنش بزرگی برای تعداد زیادی از جوانان کشور به وجود خواهد آمد.

معاون دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی تاکید کرد: از آنجایی که برخی از جوانان امروزی با مشکل سربازی مواجه هستند؛ بنابراین در صورت برگزار نشدن کنکور زمان بندی ان‌ها دچار مشکل میشود، گفتنی است که مشکلات این چنینی گریبانگیر کنکور سراسری نیز است.

فارسی اضافه کرد: در مورد لزوم تعویق آزمون کارشناسی ارشد به علت وضعیت وخیم کرونایی کشور نیز گفتنی است؛ این هفته در شرایطی قرار است آزمون کارشناسی ارشد برگزار شود که ۲۳۲ شهرستان قرمز هستند، آمار بستری در چندین استان به بالاترین حد از ابتدای شیوع کرونا رسیده و احتمال دارد که بسیاری از شرکت‌کنندگان آزمون مبتلا باشند بدون آنکه بدانند.

معاون دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی گفت: حضور صد‌ها نفر در فضای سرپوشیده و بدون تهویه مناسب برای چند ساعت حتی با وجود استفاده از ماسک و فاصله بین صندلی‌ها مخاطره آمیز است. بسیاری از داوطلبان در طول آزمون نگران خواهند بود و با شنیدن یک سرفه مضطرب خواهند شد.

فارسی در پایان یادآوری کرد: محل‌های تجمع از جمله درها، راهروها، سرویس‌های بهداشتی محل جدی انتقال ویروس خواهند بود. بنابر این هر دو طیف موضوع چالش‌هایی را دارد که تصمیم گیری را به نحو دشواری تحت تاثیر قرار داده است؛ لذا در صورت عدم برگزاری همه سازمان‌ها باید برای جبران عواقب با دانشگاه‌ها و دانشجویان همکاری داشته باشند که میتوان به سازمان نظام وظیفه، وزارت علوم، سازمان سنجش و... اشاره کرد.