تاریخ : 1400,دوشنبه 04 مرداد15:17
کد خبر : 402907 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تاکید شورای صنفی دانشجویی علوم پزشکی برضرورت توزیع غذا در تعطیلات

شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی با ارسال نامه‌ای به معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، خواستار توزیع غذا در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی بین دانشجویان خوابگاهی شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، در نامه اعضای شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی آمده است: «با توجه به ادامه شرایط ویژه حاصل از شیوع کرونا در سطح کشور و به دنبال ابلاغ آیین‌نامه جدید تغذیه که در آن مشابه با آیین‌نامه پیشین، ارائه غذا در روز جمعه و تعطیلات رسمی منع شده است، ذکر برخی نکات قابل تامل است.

از جمله اینکه در شرایط بحرانی کشور، عدم ارائه و طبخ غذا در روز جمعه موجب تمایل مراجعه دانشجویان به سمت خرید از مراکز مختلف شهری و در نتیجه افزایش خطر انتقال و چرخش بیماری در خوابگاه‌های دانشجویی خواهد بود و لذا این موضوع حداقل در دوره کرونا بر خلاف سیاست های حوزه سلامت وزارت بهداشت است.

از سوی دیگر، برگزاری واحدهای درسی عقب افتاده و فشرده سازی حضور دانشجویان کارآموزی و کارورزی رشته های مختلف و سنگینی دوره های آموزشی به تنهایی موجب سختی و مشکلات بسیار برای دانشجویان شده است.

در کنار آن، شرایط سخت و استرس‌های حاصل از شیوع ویروس کرونا موجب شده برقرار شدن امکان رزرو غذا در روزهای تعطیل حتی به شکل غذای سرد، کنسرو، جیره خشک و توزیع به همراه غذای روز پیش از آن در برخی دانشگاه های سطح کشور از معدود اتفاقات مثبت در جهت کاهش دغدغه و مشکلات گسترده این دانشجویان باشد.

بنابراین عدم امکان رزرو غذا از سوی دانشجویان کارآموز بومی در نتیجه عدم دسترسی این دانشجویان به بخشی از تسهیلات حوزه رفاهی دانشجویی مشکلات مشابهی را در جهت تهیه غذا و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ایجاد می کند.

به همین جهت شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی تقاضا دارد حداقل تا پایان شرایط ویژه حاصل از شیوع کرونا این امکان و مساعدت در راستای رفع دغدغه تامین غذایی دانشجویان در سراسر در دانشگاه‌های سراسر کشور فراهم شود.»


کد خبرنگار : 91