تاریخ : 1400,سه شنبه 05 مرداد12:12
کد خبر : 402986 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

نحوه رفع مشکل چشمک زدن تصویر تلویزیون‌های سامسونگ، ال جی و سونی

پاراتک مرکز تعمیرات تلویزیون به عنوان نمایندگی مجاز سامسونگ و ال جی با دارا بودن تکنسین های کاربلد و با تجربه، سال هاست که در زمینه تعمیر تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی فعالیت می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، سوسو زدن و کم نور شدن یکی از مشکلات رایج در تلویزیون های صفحه تخت مدرن است. تلویزیون های LCD و LED و حتی تلویزیون های هوشمند امروزی از فناوری نمایش کریستال مایع برای نمایش یک تصویر بر روی صفحه استفاده می کنند. اگرچه این تلویزیون ها چشم نواز هستند و قابلیت های دیداری بسیاری را ارائه می دهند اما گاهی اوقات با مشکل سوسو زدن رو به رو می شوند.

نحوه رفع مشکل چشمک زدن تصویر تلویزیون‌های سامسونگ، ال جی و سونی

چشمک زدن تصویر تلویزیون چیست؟

تصویر تلویزیون چشمک زن به این معنی است که تصویر روی صفحه به سمت داخل و خارج سوسو می زند و باعث ایجاد جلوه ای بارانی می شود. این تجربه باعث می شود که چشمک های سریع سیاه رنگی را بر روی صفحه ببینید.

در برخی موارد چشمک زدن تلویزیون ممکن است بدون دلیل موجهی اتفاق بیفتد. در چنین شرایطی با روش های زیر می توانید مشکل را به آسانی برطرف نمایید. اما اگر مشکل با وجود انجام دادن روش های زیر برطرف نشد، می توانید از خدمات نصب تلویزیون مشهد استفاده نمایید.

1.تلویزیون را خاموش و روشن کنید

تلویزیون را به طور کامل از برق بکشید و پس از 1 تا 3 دقیقه مجددا آن را روشن کنید.

خاموش و روشن کردن در بسیاری از موارد، می تواند مشکل تلویزیون شما را برطرف نماید. با این وجود، در مواردی که پلک زدن تلویزیون برای مدت طولانی اتفاق می افتد، می تواند نشان دهنده یک مشکل اساسی باشد.

2.کابل ها را بررسی کنید

تمام کابل های متصل شده به تلویزیون را جهت اطمینان بررسی کنید. مطمئن شوید که کابل ها سالم هستند و به درستی کار می کنند. در برخی موارد خرابی کابل ها و سیم ها باعث مشکل چشمک زدن تلویزیون ها می شوند.

همچنین اگر از محافظ برق تلویزیون استفاده می کنید، تلویزیون را از محافظ جدا کرده و مستقیما به پریز برق متصل کنید. با این کار اطمینان حاصل می کنید که مشکل، از محافظ نیست.

نحوه رفع مشکل چشمک زدن تصویر تلویزیون‌های سامسونگ، ال جی و سونی

3.یک پریز جدید را امتحان کنید

گاهی اوقات، یک مشکل الکتریکی مربوط به منبع تغذیه می تواند باعث چشمک زدن تلویزیون  سامسونگ، ال جی یا سونی شما شود. باید سعی کنید تلویزیون را از برق جدا کنید و آن را به یک پریز جدید متصل کنید. همچنین اگر از سه راهی و یا کابل های رابط استفاده می کنید نیز می توانید آن ها را جدا کرده و سیم تلویزیون را مستقیما به پریز وصل کنید.

در صورتی که مشکل چشمک زدن تصویر تلویزیون ال جی شما با امتحان کردن یک پریز جدید نیز برطرف نشد، می توانید با نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد ارتباط برقرار کنید.

4.حالت صرفه جویی انرژی را غیرفعال کنید

انرژی حالت صرفه جویی روشن خواهد تنظیمات روشنایی برای کاهش مصرف برق تلویزیون های خود را تنظیم کنید. اگر بین صحنه تاریک و تاریک تغییرات زیادی ایجاد شود یا در اتاق شما ناگهان تغییر نور ایجاد شود ، به نظر می رسد تلویزیون به دلیل تنظیم روشنایی یا تاریکی ، سوسو می زند. مراحل زیر را دنبال کنید تا ببینید چگونه می توانید این ویژگی را خاموش کنید.

نحوه رفع مشکل چشمک زدن تصویر تلویزیون‌های سامسونگ، ال جی و سونی

5.تلویزیون را بازنشانی کنید

بازنشانی یا ریست تلویزیون، یکی دیگر از روش هایی است که در برخی موارد، تمام مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری تلویزیون را به سادگی برطرف می کند. برای این منظور وارد منوی تنظیمات تلویزیون خود شوید و گزینه بازنشانی تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری را انتخاب کنید. پس از ریست شدن تلویزیون بررسی کنید که آیا مشکل چشمک زدن تصویر برطرف شده است یا خیر. در صورتی که مشکل همچنان وجود دارد، روش های دیگر را امتحان کنید.

6.نرم افزار تلویزیون را آپدیت کنید

به روز کردن نرم افزار تلویزیون نیز یکی دیگر از روش های رفع مشکل چشمک زدن تلویزیون است. برای این منظور در انواع تلویزیون های سامسونگ، سونی و ال جی می توانید وارد منوی تنظیمات دستگاه شده و گزینه آپدیت نرم افزار (Software Update ) را بزنید.

دقت کنید در برخی تلویزیون ها تنها کافیست گزینه به روزرسانی خودکار نرم افزار را انتخاب کنید تا نرم افزار تلویزیون به آخرین مدل، آپدیت شود.

7.منافذ و دریچه ها را تمیز کنید

اطمینان حاصل کنید که گرد و غبار و یا سایر آلودگی ها باعث بسته شدن منافذ و دریچه ها نشده اند. برای این منظور تمام کابل ها، سیم ها، سوکت ها و ... را به خوبی بررسی کنید. در برخی موارد بسته شدن منافذ باعث عدم اتصال صحیح شده و در روند برق رسانی و روشن شدن تلویزیون اختلال ایجاد می کند.

8.خرابی پنل تلویزیون

در موارد حادتر، مشکل چشمک زدن تصویر ممکن است به دلیل خرابی پنل تلویزیون باشد. خراب شدن پنل تلویزیون ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد که از جمله آن ها می توان به ضربه خوردن و یا آب خوردن آن اشاره نمود. در هر صورت چنانچه پنل تلویزیون خراب شده باشد حتما بایستی از خدمات نمایندگی های مجاز تعمیرات تلویزیون سامسونگ و ال جی همچون Paratek.ir استفاده نمایید.

 

تعمیر چشمک زدن تصویر تلویزیون

تعمیرات چشمک زدن تصویر تلویزیون ال جی یکی از انواع خدماتی است که بایستی توسط نمایندگی های مجاز تعمیر تلویزیون انجام شود. تعمیر لامپ های بک لایت و یا تعویض این لامپ ها نیازمند دانش و تخصص لازم است. در صورتی که قصد تعمیر لامپ های بک لایت را داشته باشید، بایستی تمامی سری لامپ ها تک به تک تست شده و بررسی شوند. این کار به این دلیل انجام می شود که در مواردی لامپ ها در ظاهر مشکلی ندارند اما درواقع نیمه خراب هستند. تعویض این قطعات نیمه سوخته باعث می شود تا مشکل به صورت اساسی برطرف شود.

پاراتک

پاراتک مرکز تعمیرات تلویزیون به عنوان نمایندگی مجاز سامسونگ و ال جی با دارا بودن تکنسین های کاربلد و با تجربه، سال هاست که در زمینه تعمیر تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی فعالیت می کند. ما علاوه بر ارائه خدمات نصب تلویزیون به عنوان یک مرکز الکترونیک و انفورماتیک در شهر مشهد، خدمات تعمیر تلویزیون های LCD و LED برندهای مختلف را نیز انجام می دهیم.


کد خبرنگار : 16