تاریخ : 1400,سه شنبه 05 مرداد16:41
کد خبر : 403013 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

حشدالشعبی: منتظر پاسخ دولت عراق هستیم

یکی از فرماندهان الحشد الشعبی گفت که آمریکا و رژیم صهیونیستی پشت حملات به الحشد الشعبی است و دولت عراق باید به این حملات پاسخ مناسب دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازمشرق، «ابو ضیاء الصغیر»، از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق، در بغداد در خصوص حادثه دیروز در استان نجف اشرف و حمله به مواضع نیروهای این سازمان،  آن را اقدامات مخرب آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مقاومت مرتبط دانست.

وی در واکنش به حمله ناشناس به پادگاه «الدیوک» الحشد الشعبی در این استان، گفت «این حمله ادامه سریال حملات آمریکا و اسرائیل علیه این تشکیلات (الحشد الشعبی) است».

این فرمانده عراقی گفت: «هدف قرار گرفتن مخازن سلاح متعلق به الحشد الشعبی در نجف اشرف مسئله جدیدی نیست بلکه تداوم حملات سابق و مکرر ایالات متحده آمریکا و اسرائیل علیه مواضع الحشد الشعبی است».

او ادامه داد:‌ «این حملات آمریکایی و اسرائیلی به نیروهای الحشد الشعبی تکرار شده و هرگونه حمله و تجاوز به یگان‌های الحشد الشعبی، نقض آشکار و صریح بنیان حاکمیت ملی عراق است؛ برای اینکه الحشد الشعبی بخش جدایی ناپذیر نیروهای امنیتی عراق است و حمله به مقرات و مواضع آن، حمله به حاکمیت عراق است».

آمریکایی‌ها عهد و پیمان حالیشان نمی‌شود!

ابوضیاء الصغیر تأکید کرد: «آمریکا به پیمان‌ها و قول‌ها و توافق‌های که با عراق داشته، چه امنیتی، چه غیر امنیتی، هیچ اهمیتی نمی دهد. چرا که اگر آمریکا به عراق احترام می‌گذاشت، متأسفانه این اتفاق (حمله دیروز) اتفاق نمی‌افتاد و حملات به نیروهای الحشد الشعبی واقعیت را نشان می دهد».

او ادامه داد: «ما از دولت عراق انتظار پاسخ داریم و این آخرین [فرصت] و آزمایش خواهد بود. الحشد الشعبی تشکیلاتی تحت امر فرماندهی نیروهای مسلح بوده و بخشی از نیروهای امنیتی عراق است و اگر این پاسخ دولت به نقض آشکار حاکمیت عراق و حرمت الحشد الشعبی در سطح مطلوب نباشد، هر حادثه‌ای [از این قبیل]، مواضع [متناسب با آن] را خواهد داشت و ما درباره عواقب این حملات مداوم و حد و حدودی صحبت خواهیم کرد که باید دستان جنایت‌کاری فراتر از آن نروند».

فرمانده الحشد الشعبی گفت که «هدف از این حملات فشار به دولت و مردم عراق است و این که آن‌ها را مجبور به تسلیم و پذیرش ذلت ایالات متحده آمریکا و اسرائیل است ولی هیهات از این هدف آن‌ها».

الصغیر: ما منتظر پاسخ دولت به این حملات هستیم

ابو ضیاء الصغیر در ادامه مصاحبه به توانمندی نیروهای الحشد اشاره کرد و گفت: «ما به عنوان نیروهای نظامی تابع فرماندهی عراق بوده و منتظر پاسخ و نتایج تحقیقاتی هستیم که دولت عراق در حال انجام است، برای اینکه ما الان فرصت و مجال را به بخش سیاسی موکول کرده‌ایم تا به نقش و وظیفه خود عمل کرده و بعد از تحقیقات، درباره این مسئله تصمیم خواهیم گرفت».

این فرمانده عراقی درباره حضور نظامیان آمریکایی در عراق نیز گفت: «تصمیم مردم و پارلمان عراق در محکومیت و مخالفت با حضور نظامیان آمریکای در اراضی عراق بسیار واضح است و این تصمیمی است که چه آمریکایی‌ها باشد چه غیر آمریکایی‌ها نمی‌توان از آن عدول کرد و ما مخالف هرگونه حضور نظامیان اجنبی در خاک عراق هستیم و نباید هیچ نیرویی خارجی در کشورما باشد. آمریکایی‌ها برای ماندن در خاک عراق هیچ توجیه قانونی و مشروع ندارند».

او در ادامه به شهادت فرماندهان پیروزی مقاومت ایران و عراق اشاره کرد و گفت که‌«آنچه ما در عملیات ترور[شهادت] فرمانده ‌بی‌همتا و بزرگ حاج قاسم سلیمانی و همچنین فرمانده یگانه حاج ابومهدی المهندس دیدیم، بهترین دلیل بر وقاحت آمریکایی‌ها و زیر پا گذاشتن قوانین و حاکمیت ملی عراق است».

ترور شهیدان پیروزی، بهترین دلیل بر بدعهدی آمریکایی‌ها

ابوضیاء الصغیر در ادامه گفت: «آمریکایی‌ها یک روز هم به حاکمیت عراق احترام نگذاشته‌اند و به طرف عراقی هیچ توجه نداده و ارزشی قائل نیستند و اعتنایی به ارزش‌ها و قوانین و اصولی که عراقی‌ها دارند، نداشته و ندارند. اگر این گونه نبودند، اقدام به جنایت زشت خود در به شهادت رساندن و ترور فرماندهان پیروزی نمی‌کردند؛ به ویژه حاج قاسم سلیمانی که مهمان عرق بود و حاج ابومهدی المهندس که فرمانده الحشد الشعبی و یکی از شخصیت‌های مهم و بزرگی بودند که پیروزی بر تروریسم و داعش را رقم زدند».

او افزود: «حاج قاسم سلیمانی میهمان عراق عزیز بود و این مرد بزرگ که هرچه او و جمهوری اسلامی داشتند، برای نجات عراق از داعشی‌ها و غیرداعشی‌ها گذاشتند ولی جای بسی تأسف است که ما شاهد جسارت و حماقت آمریکایی‌ها در این مسئله را شاهدیم».

این فرمانده عراقی، گفت: «خون شهیدان بزرگ سلیمانی و مهندس مسیر امروز را برای ما روشن می‌کند و عزم و اراده ما را بیش از پیش می‌کند، هرچه باشد، پیروزی نزدیک است و می‌گویم ای آمریکایی‌های شما در عراق جایی ندارید و این مسئله برای ما تمام شده است و مردم عراق تماماً با پارلمانی که نماینده آنها، در این باره رأی خود را صادر کرده است. ما امروز فرصت را به سیاسیون می‌دهیم تا به وظیفه خود عمل کنند و در صورتی که آمریکایی‌ها بر بقای نیروهای خود اصرار داشته باشند، در آن موقع، ما حرف دیگری خواهیم داشت».