تاریخ : 1400,سه شنبه 05 مرداد17:59
کد خبر : 403024 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

توسعه همکاری علمی و آموزشی دانشگاه خوارزمی و وزارت دادگستری

دانشگاه خوارزمی و معاونت حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری در راستای همکاری علمی، آموزشی، پژوهشی در زمینه اخلاق حرفه‌ای، حقوق بشر و حقوق شهروندی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه خوارزمی و معاونت حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری در دفتر ریاست دانشگاه با حضور دکتر حبیبی رئیس دانشگاه و دکتر محمود عباسی معاون حقوق بشر و بین الملل وزیر دادگستری منعقد شد.

این تفاهم نامه به منظور بسط و توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین به امضا رسید.

موضوع تفاهم نامه شامل همکاری علمی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی در زمینه اخلاق حرفه‌ای، حقوق بشر و حقوق شهروندی است.

تعهدات مشترک این تفاهم نامه شامل:

- بهره‌مند شدن طرفین از امکانات یکدیگر از قبیل ظرفیت‌های علمی، تجربی، پژوهشی، کارگاهی، کتابخانه‌ای، ارتباطات بین المللی، فضاهای فیزیکی و تحقیقاتی.

- تهیه و تدوین کتاب، مجموعه مقالات، پیش نویس لوایح قانونی، اسناد و مدارک علمی.

- تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات در زمینه‌های مورد تفاهم و همچنین همکاری در تشکیل بانک اطلاعات صاحب نظران و فعالان عرصه‌های علمی موضوع‌های مورد توافق.

- مساعدت و همکاری دو جانبه برای حمایت بیشتر از مراکز مطالعات حقوقی دانشگاهی، انجمن‌های علمی دانشجویی و همچنین استفاده از توان بالقوه جامعه دانشگاهی در جهت افزایش سطح فرهنگ عمومی و شهروندی در جامعه.

- همکاری و مشارکت در انتشار نشریات علمی تخصصی مشترک.

- انجام سایر امور حسب توافق طرفین.

در پایان مقرر شد طرفین طی مکاتبه‌ای نمایندگان اجرایی خود را به دیگری معرفی کنند.


کد خبرنگار : 91