تاریخ : 1400,چهارشنبه 06 مرداد14:28
کد خبر : 403093 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

بیانیه انجمن اسلامی علوم پزشکی همدان درپی بحران خوزستان

مسئولان به چه بهانه ای می توانند بیکاری نیروها و جوانان بومی خوزستان را توجیه کنند؟ جوانانی که هرروز پالایشگاه ها و پتروشیمی ها ، بنادر ،صنایع بزرگ فولاد و نیروگاه های عظیم تولید انرژی که درکنارشان فعال هستند را می بینند و بغض هایشان در گلویشان تلنبار می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»  انجمن اسلامی تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی همدان در پی مشکلات و بحران های مردم خوزستان بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر می باشد:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

مقام معظم رهبری : مسئولان وظیفه دارند به مشکلات خوزستان رسیدگی کنند و اگر کسی به فکر مردم باشد، نمی تواند درمقابل مسائل دشوار خوزستان راحت بماند و این وظیفه قطعی ، فوری و همیشگی حکومت هاست که به فکر مردم باشند.

خوزستان؛ شهری که با تمام منابعش برای کشور تولید ثروت می کند و سخاوتمندانه  آب و گاز و نفتش را با همه هم وطنانش به اشتراک میگذارد، مدت هاست که حال خوبی ندارد. اهالی نجیب و شهیدپرور خوزستان با تمام بحران ها و مشکلاتی که دارند و با تمام بی مهری هایی که به آنها شده هنوزهم دلیرانه پای انقلاب و ایران شان ایستاده اند و دندان روی جگر می گذارند اما حقیقتا دیگر حالشان خوب نیست.

چطور می شود زمینی که کارون و کرخه و دز را در خود جای داده ، آب را از ساکنانش دریغ کند؟!

روستاییان وعشایر مظلومی که برای تهیه آب کشاورزی و دامپروری شان دچار بحران شده اند، چطور می توانند به وعده ها و شعارهای توخالی مسئولان امید داشته باشند؟

مسئولان به چه بهانه ای می توانند بیکاری نیروها و جوانان بومی خوزستان را توجیه کنند؟ جوانانی که هرروز پالایشگاه ها و پتروشیمی ها ، بنادر ،صنایع بزرگ فولاد و نیروگاه های عظیم تولید انرژی که درکنارشان فعال هستند را می بینند و بغض هایشان در گلویشان تلنبار می شود.

سوال مهم تر اینکه ؛ افرادی که در قبال تک تک این مردمان شریف مسئولند چطور می توانند وضع موجود را ببینند و خواب به چشمان شان بیاید؟؟؟ خوابی که گویا سال هاست چشمان مسئولین را بر روی حقیقت اوضاع خوزستان بسته است.

این حجم از سوءمدیریت منابع خوزستان را با چه بهانه ای می توانند توجیه کنند؟! سوء مدیریت هایی که یکسال منجر به سرریز سدها و به راه افتادن سیل می شود و درخشکسالی باعث بحران کم آبی در استان می شود...

طبق اندیشه های والای بنیانگذار کبیر انقلاب، قرار بود این انقلاب، انقلاب محرومان و مستضعفین باشد اما آیا شرایط فعلی واقعا شایسته محرومان و مظلومان خوزستانی است؟ مسئولان مربوطه که بایدخدمت گزاران مردم باشند ، احیانا عذاب وجدان اذیت شان نمی کند؟! فردای قیامت چه جوابی برای شهدا و خدایشان دارند؟

با همه این اوصاف، قدردان هم وطنان شریف خوزستانی مان هستیم که در اعتراضات شان خط خود را از نیروهای معاند اغتشاشگر، که به دنبال انحراف مسیر مطالبه گری های مردم به سمت خشونت و ناامنی هستند، جدا می کنند. هم وطنانی که برای رساندن صدای اعتراضات شان به گوش مسئولین خطر ابتلا به کرونا را هم در تجمعات به جان خریده اند و این روزها درهیاهوی همین اعتراضات، به سوگ چندتن از عزیزان شان نشسته اند.

همچنین از ماموران دلسوز نیروی انتظامی  که داغدار همرزم شان ،شهید ضرغام پرست ، هستند نیز کمال تشکر را داریم زیرا تاحدی که امنیت هم شهری هایشان به خطر نیفتاده باشد، با مطالبه گران در تجمعات اعتراضی به طور مسالمت آمیزی رفتار می کنند.

می توان گفت بی توجهی ها به شرایط محیط زیستی و اقلیمی خوزستان ، عدم وجود زیرساخت های لازم برای تامین آب منطقه در خشکسالی، سدسازی های بی رویه ، عدم به کارگیری جوانان تحصیل کرده بومی، عدم برنامه ریزی برای کشت محصولات با نیازآبی کمتر و ... که ریشه در بی تدبیری مسئولان دولت های مختلف، وزیران و نمایندگان و استانداران و شهردارهای خوزستان دارند ، از عوامل بروز مشکلات و نارضایتی های مردم خوزستان می باشند.

لذا باتوجه به شرایط حساس و دشوار خوزستان از تمام مسئولان مربوطه انتظار داریم که هرچه سریع تر به سیاست های نادرست خود درمورد خوزستان خاتمه دهند و با اجرای راهکارهای کارشناسی شده و همه جانبه ، مشکلات را برطرف نمایند. راهکارهایی که درمان گر باشند نه مُسکن های موقتی. 

همچنین از رئیس جمهورمحترم تقاضا داریم که با عزمی راسخ و اولویت بندی صحیح در تخصیص اعتبارات فعلی دولت نسبت به تحقق مطالبات به حق مردم شریف خوزستان اقدامات لازم را به عمل آورند. 

انجمن اسلامی تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی همدان


کد خبرنگار : 93