تاریخ : 1400,چهارشنبه 06 مرداد16:02
کد خبر : 403107 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

رئیسی:

باید بازگشایی مدارس را فارغ از واکسیناسیون برنامه ریزی کنیم

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: در سطح دنیا هم در این مدت سازمان های بین المللی با تعطیلی مدارس مخالفت کردند و گفتند فارغ از واکسیناسیون بازگشایی مدارس را برنامه ریزی کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش که در حال حاضر در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است که امکان پوشش آن از طریق شبکه شاد برای خبرنگاران فراهم شده است، توضیحاتی در خصوص واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان و پیش بینی وضعیت کرونا در مهر ۱۴۰۰ ارائه داد.

 

وی گفت: این ذهنیت را باید از خودمان دور کنیم که چون آموزش مجازی شد کار معلمان راحت تر شد بلکه اتفاقاً زحماتشان بیشتر شد چون معلمان را برای پای تخته و حضور دانش آموزان تعلیم دادیم و آماده کردیم نه برای آموزش در فضای مجازی. مطمئن هستم معلمان واقعاً ایثارگری کردند.

سخنگوی ستاد ملی کرونا بیان کرد: نرم افزار شاد که درست شد یک کار افتخار آمیز است. زیرساخت بسیار ماندگار برای آموزش و پرورش شد. این یک سرمایه است برای آینده. یک روزهایی بود تهران به دلیل آلودگی هوا تعطیل می شد بنابراین این سامانه بعداً می تواند استفاده شود.

رئیسی گفت: مدرسه از دیدگاه سلامت چند نکته را بگویم. ما آموزش و پرورشیم ممکن است آموزش را مجازی کنیم ولی پرورش گاهی مجازی کردنش آسیب زاست. در سطح دنیا هم در این مدت سازمان های بین المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت و سازمان های فرهنگی با تعطیلی مدارس مخالفت کردند و گفتند فارغ از واکسیناسیون بازگشایی مدارس را برنامه ریزی کنید. اصل را بگذارید بر بازگشایی مدارس و ریسک ها را کم کنید چون میزان ترک تحصیل در دنیا بالا رفته و بازماندگان تحصیل زیاد شده است خصوصاً در میان دختران.