تاریخ : 1400,چهارشنبه 06 مرداد17:53
کد خبر : 403128 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اعلام زمان آزمون عملی رشته‌ علوم ورزشی کنکور ۱۴۰۰

زمان آزمون عملی رشته‌ علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی کنکور ۱۴۰۰ اعلام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، شرایط، ضوابط و زمان برگزاری آزمون عملی رشته‌ علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ اعلام شد.

پذیرش دانشجو برای رشته علوم ورزشی در سال ۱۴۰۰ بصورت متمرکز دارای شرایط خاص با آزمون عملی، معاینه پزشکی و تست‌های سلامت و تندرستی با ضریب درسی ۴ از بین متقاضیان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی که‌ در جلسه آزمون پنجشنبه ۱۰ تیر و جمعه ۱۲ تیر حاضر بودند و از ۶ تا ۱۲ تیر علاقه مندی خود را با پرداخت هزینه آزمون عملی در سایت سازمان سنجش اعلام کرده صورت می گیرد.

نتایج نهایی پذیرش در رشته علوم ورزشی همراه با سایر رشته های متمرکز در اواخر شهریور ماه اعلام خواهد شد.

افرادی که متقاضی آزمون عملی رشته علوم ورزشی و یا آموزش تربیت بدنی (در بخش پذیرش با آزمون) شده اند، می توانند پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری، حتی اگر بر اساس مندرجات کارنامه در دوره روزانه مجاز به انتخاب رشته نشده باشند نیز با مراجعه به سایت سازمان سنجش در زمان مقرر (دهه دوم مرداد ماه) نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی دوره روزانه از رشته علوم ورزشی یا آموزش تربیت بدنی در فرم انتخاب رشته این آزمون در هر اولویتی که علاقه دارند اقدام کنند.

متقاضیان رشته‌ تحصیلی علوم ورزشی و یا آموزش تربیت بدنی براساس اولویت‌بندی رشته‌های خود در فرم انتخاب رشته گزینش خواهند شد.

یادآوری مهم: متقاضیان رشته‌ علوم ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و آموزش تربیت بدنی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان باید از سلامت کامل جسمانی برخوردار بوده و بخصوص از سلامت قلبی و ریوی خود یقین داشته و آمادگی‌های لازم برای تستهای آزمون‌ عملی‌ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را داشته‌ باشند.

با توجه به اینکه در محل حوزه برگزاری آزمون عملی معاینات پزشکی با نظارت پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام خواهد شد نیاز به همراه داشتن گواهی سلامت و ارائه گواهی تندرستی برای متقاضیان نیست.

متقاضیان رشته آموزش تربیت بدنی و علوم ورزشی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان وابسته به وزارت آموزش و پرورش علاوه بر شرکت در آزمون عملی، در صورتی که در ردیف معرفی شدگان این رشته ها برای انجام مراحل مصاحبه رشته های دانشگاه فرهنگیان قرار گیرند، باید بر اساس اطلاعیه‌ سنجش درباره زمان انجام مراحل مصاحبه در دهه اول شهریور، برای شرکت در مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی که در دو قسمت مجزا توسط آموزش و پرورش برگزار خواهد شد، نیز شرکت کنند.

در صورت عدم شرکت در این مرحله، به منزله انصراف فرد از ادامه گزینش تلقی می‌شود. همه متقاضیان باید حائز شرایط مصاحبه و بررسی صلاحیت‌های عمومی باشند تا در گزینش نهایی که براساس ضوابط این سازمان انجام می‌شود، قرار گیرند.

متقاضیان آزمون عملی تربیت بدنی درصورتی که در موعد مقرر (از ۶ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰) نسبت به اعلام علاقه مندی و پرداخت هزینه آزمون عملی اقدام نکرده‌اند، درصورت تمایل برای شرکت در آزمون عملی (به شرطی که در جلسه امتحانی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی روزهای ۱۰ و ۱۱ تیر حاضر بوده‌اند) می‌توانند جهت بررسی وضعیت خود با همراه داشتن دو قطعه عکس، کارت شناسایی معتبر، شماره داوطلب و شماره پرونده آزمون، به محل برگزاری آزمون و به نماینده سازمان سنجش مستقر در شهرستان برگزاری، مراجعه کنند.

آزمون عملی تربیت بدنی ‌برای همه متقاضیان از ۳۱ مرداد تا اول شهریور برای برادران و از ۲ تا ۳ شهریور برای خواهران برگزار می‌شود.

متقاضیان باید فقط ‌براساس برنامه زمانی طبق استان محل اقامت مندرج در اطلاعیه ۲۴ مردادماه که در سایت سازمان سنجش و پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به نشانی www.ssrc.ac.ir منتشر خواهد شد در آزمون عملی شرکت کنند. کارت شرکت در آزمون عملی در حوزهای برگزاری آزمون عملی تحویل متقاضیان خواهد شد.

متقاضیان رشته‌ علوم ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و آموزش تربیت بدنی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان باید علاوه بر مبلغ واریزی برای هزینه آزمون عملی (پرداخت ۷۰۰ هزار ریال بر اساس اطلاعیه ۲۹ خرداد)، باید بابت پرداخت هزینه انجام معاینه پزشکی و تست‌های سلامت و تندرستی مبلغ ۶۵۰ هزار ریال از تاریخ ۱۰ مرداد به درگاه پژوهشگاه تربیت بدنی به نشانی www.ssrc.ac.ir مراجعه کرده و هزینه را پرداخت کنند.

متقاضیان باید فیش مربوط را پرینت گرفته و در زمان و محل اعلام شده در اطلاعیه ۲۴ مرداد به حوزه‌های برگزاری محل آزمون عملی مراجعه کنند و لازم است فیش پرداخت را به نماینده پژوهشگاه تربیت بدنی مستقر در حوزه آزمون عملی تحویل دهند.

یادآوری مهم برای متقاضیان:

آزمون متناسب با شرایط کنونی کشور بازبینی و فیلم شیوه اجرای آزمون، همراه با دستورالعمل های مربوطه، در سایت پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی قابل مشاهده است. متقاضیان گرامی می‌توانند با مشاهده فیلم و تمرین مهارت های لازم، آمادگی نسبی بیشتری را برای شرکت در آزمون علوم ورزشی کسب کنند.

همه متقاضیان موظف هستند لباس و کفش مناسب سالن ورزشی، وسایل بهداشتی لازم از جمله ۳ عدد ماسک، دو جفت دستکش لاتکس و مواد ضدعفونی کننده همراه داشته باشند تا در زمان حضور در دانشگاه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

همه متقاضیان موظف به رعایت فاصله ۲ متری از عوامل اجرایی و سایر متقاضیان هستند، ضمن اینکه باید از رد و بدل کردن وسایل شخصی با سایرین جداً خودداری کنند.

به منظور حفظ سلامت متقاضیان و خانواده آنها، از ورود افراد همراه به حوزه های اجرای آزمون عملی جلوگیری خواهد شد. این افراد باید در محیطی خارج از فضای دانشگاه در انتظار اتمام آزمون و بازگشت متقاضیان باشند.

متقاضیان باید یک ساعت قبل از حضور در حوزه، آب و مواد غذایی مورد نیاز خویش را مصرف کنند تا در صورت طولانی شدن فرآیند آزمون دچار ضعف جسمی نشوند. همراه داشتن نوشیدنی و میان وعده مناسب و مصرف شخصی این مواد بلامانع است (در حوزه های آزمون عملی مواد غذایی و نوشیدنی توزیع نمی شود و هر متقاضی شخصاً احتیاجات خود در این زمینه را مرتفع سازد).

به همراه داشتن دو قطعه عکس ۴×۳، لباس‌ و کفش‌ ورزشی‌، اصل شناسنامه و یا کارت ملی و اصل فیش هزینه تست‌های سلامت و تندرستی و انجام معاینه پزشکی به مبلغ ۶۵۰ هزار ریال در زمان آزمون عملی ضروری است. در غیر اینصورت از متقاضی‌ آزمون ‌عملی‌ به ‌عمل ‌نخواهد آمد.

همه متقاضیان باید طبق برنامه‌ زمانی و اقدامات اعلام شده در اطلاعیه و همچنین اطلاعیه‌ ۲۴ مرداد که در سایت سازمان سنجش و سایت پژوهشگاه تربیت بدنی منتشر می‌شود، عمل کنند. آزمون‌ عملی علوم ورزشی قابل تمدید و یا تکرار نخواهد بود.