تاریخ : 1400,دوشنبه 11 مرداد03:42
کد خبر : 403500 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

دلار پارس جنوبی را نساخت

همچنین پوشش گازرسانی کشور به بی‌سابقه‌ترین رقم تاریخی یعنی ۹۵ درصد کل جمعیت شهری و روستایی و تعداد روستاهای گازدار از ۱۴ هزار روستا به بیش از ۳۳ هزار روستا رسیده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، بیژن زنگنه، وزیر نفت با بیان اینکه برای اجرای طرح‌های پارس جنوبی آنها را اولویت‌بندی کردیم و سرانجام خوشحالیم که اکنون و پس از هشت سال برداشت گاز غنی از میدان مشترک پارس جنوبی ۲.۵ برابر شده و از روزانه ۲۸۰ میلیون مترمکعب به ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است، تصریح کرد: در این هشت سال نزدیک ۲۵ میلیارد دلار در پارس جنوبی سرمایه‌گذاری شده است.

زنگنه گفت: با افزایش برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی و دیگر میدان‌های گازی توانستیم به رکورد تولید روزانه هزار میلیون مترمکعب دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه با اتکا به افزایش تولید گاز از پارس جنوبی افزون بر حجم عظیمی از اتان و مایعات گازی که در اختیار پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی قرار گرفت صادرات کشور ۹۰ درصد و تحویل گاز به نیروگاه‌ها ۸۰ درصد افزایش یافت، ادامه داد: همچنین پوشش گازرسانی کشور به بی‌سابقه‌ترین رقم تاریخی یعنی ۹۵ درصد کل جمعیت شهری و روستایی و تعداد روستاهای گازدار از ۱۴ هزار روستا به بیش از ۳۳ هزار روستا رسیده است.

وزیر نفت با یادآوری اینکه در این سال‌ها بخش قابل توجه‌ای از وقت خود را به‌صورت مستقیم به پارس جنوبی اختصاص دادم خطاب به رئیس جمهوری گفت: پارس جنوبی یکی از اهدافی است که آرزو داشتم ده‌ها مورد از آن را در کشور داشتیم تا به اهداف چشم‌انداز برسیم. پارس جنوبی تجلی عشق و اراده جوانان و مدیران جوان عاشق ایران بود که تلاش کردند پرچم ایران را به اهتزار در آوردند. دلار پارس جنوبی را نساخت، بلکه عشق مدیران برای سربلندی ایران و افتخار برای ایران بود که پارس جنوبی را ایجاد کرد.