تاریخ : 1400,شنبه 16 مرداد06:21
کد خبر : 404051 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

«خبرنامه دانشجویان ایران» در گزارشی بررسی کرد؛

شرایط ۵۰ دانشگاه در ارائه خوابگاه به داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ +جدول

بعضی از دانشگاه‌ها خوابگاه را با شرایط خاصی به دانشجویان می‌دهند، دانشگاه‌هایی به دختران و بعضی به پسران خوابگاه می‌دهند، بعضی هم فقط به دانشجویان غیربومی روزانه می‌دهند یا حداقل فاصله محل سکونت داوطلبان با دانشگاه بیش از ۱۰۰ کیلومتر باشد.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طبق روال هر سال پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری دانشگاه‌های کشور شرایط دانشگاه خود را به اطلاع پذیرفته شدگان می‌رسانند تا داوطلبان کنکور بتوانند با اطلاع از این شرایط رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند.

امسال نیز به ماننده سال گذشته با توجه به شیوع موج پنجم کرونا، توصیه مسئولان آموزش عالی این است که داوطلبان انتخاب رشته خود را بومی و حتی‌المقدور نزدیک‌ترین دانشگاه را به محل سکونت خود انتخاب کنند.

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تنها دانشگاهی است که اعلام کرده با توجه به الزام رعایت شرایط پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت دانشجویان، امکان تخصیص خوابگاه دانشجویی به دانشجویان در سال آینده تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ وجود ندارد.

بیش از نیمی از دانشگاه‌های سراسری که آمادگی خود را برای ارائه امکانات خوابگاهی اعلام کرده بودند، تنها به دانشجویان با شرایط خاص از جمله رتبه‌های برتر کنکور این امکانات تعلق می‌گیرد. از طرف دیگر بعضی از دانشگاه‌ها خوابگاه را با شرایط خاصی به دانشجویان می‌دهند، دانشگاه‌هایی به دختران و بعضی به پسران خوابگاه می‌دهند، بعضی هم فقط به دانشجویان غیربومی روزانه می‌دهند.

در ادامه وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی ۵۰ دانشگاه کشور را مشاهده می‌کنید؛

گزارش از محمد رمضانی


کد خبرنگار : 38