تاریخ : 1400,دوشنبه 18 مرداد18:30
کد خبر : 404374 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

آشنایی با نحوه ترک اعتیاد

با داشتن فعالیت ها و علایقی که به زندگی شما معنا می بخشد، می توانید از درمان دارویی خود حمایت کرده و خود را از گرفتار شدن مجدد در بند اعتیاد محافظت کنید. این باعث می شود احساس نیاز کنید و به زندگی معنی می بخشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مرکز ترک اعتیاد نگین نخستین مرکز سم زدایی فوق سریع و فعال در زمینه سوء مصرف مواد در کشور می باشد که خدمات VIP را با کمک کادر درمانی و اجرایی مجرب به بیماران عزیز ارائه می دهد. این مرکز علاوه بر ارائه خدمات درمانی و مشاوره ای به بیماران، به منظور ارتقا اطلاعات افراد جامعه، مقالاتی با عناوین مختلف در زمینه انواع مواد مخدر و راه های ترک اعتیاد به آن ها و مسائل مرتبط در این زمینه را در فضای مجازی منتشر می کند.

آماده آشنایی با ترک اعتیاد هستید؟ این راهنمای گام به گام، می تواند به شما کمک کند تا با ولع مصرف کنار بیایید. اعتیاد نشانه ضعف شخصیتی نیست و برای بهبودی آن چیزی بیش از اراده لازم دارید. مهم نیست که وضعیت شما ناامید کننده به نظر می رسد یا تاکنون چند بار تلاش کرده اید و شکست خورده اید با درمان و پشتیبانی مناسب، تغییر دائمی امکان پذیر است. شما می توانید برای این مسیر از یک پشتیبان کمک بگیرید. ما در مرکز ترک اعتیاد نگین همراه و همقدم شما تا رسیدن به موفقیت خواهیم بود.

آشنایی با نحوه ترک اعتیاد

نکاتی برای یافتن بهترین راه ترک اعتیاد

  • به تغییر فکر کنید: چگونگی مصرف مواد مخدر خود را بررسی کنید. این به شما درک بهتری از نقشی که اعتیاد در زندگی شما دارد، می دهد. به افراد و چیزی هایی که در زندگی برای شما ارزش دارند، فکر کنید مانند همسر و فرزندانتان و ... مصرف مواد مخدر شما، چه تاثیری روی این موارد دارد؟
  • برای ترک اعتیاد خود پشتیبان بگیرید: سعی نکنید به تنهایی پیش بروید. در هر روش درمانی را که انتخاب کنید، داشتن پشتیبان ضروری است. هرچه برای تشویق، راهنمایی و داشتن گوش شنوا به افراد بیشتری مراجعه کنید، شانس بهبودی شما بیشتر است. داشتن حمایت دوستان و اعضای خانواده یک سرمایه ارزشمند در بهبود است. ارتباطات جدیدی با افراد مثبت برقرار کنید. مهم است که دوستان هوشیاری داشته باشید که از بهبود شما پشتیبانی می کنند. در مناسبت های مختلف اجتماعی شرکت داشته باشید.
  • روش های سالم برای کنار آمدن با استرس را بیاموزید: پس از رسیدگی به مشکلات فوری خود در زمینه اعتیاد و شروع درمان، همچنان مجبورید با مشکلاتی روبرو شوید که منجر به مصرف مواد مخدر شده است. هنگامی که هوشیار باشید، مدیریت احساسات منفی که با مواد مخدر آن ها را تسکین می دادید، برای شما امکانپذیر خواهد بود. وقتی مسائل اساسی خود را حل کردید، گاهی اوقات استرس، تنهایی، ناامیدی، عصبانیت، شرم، اضطراب و ناامیدی را تجربه خواهید کرد که طبیعی است اما وقتی به توانایی خود در کاهش استرس اطمینان دارید، مواجه شدن با احساسات شدید، ترسناک و طاقت فرسا نیست.
  • عوامل محرک مصرف مواد مخدر را شناسایی کنید: مغز شما هنوز هم برای بازیابی و بازسازی ارتباطاتی که در زمان اعتیاد تغییر کرده بودند، نیاز به زمان دارد. در طی این بازسازی، ولع مصرف مواد مخدر می تواند شدید باشد. با اجتناب از افراد، مکان ها و موقعیت هایی که اشتیاق شما برای استفاده را تحریک می کند، می توانید از بهبودی مستمر خود پشتیبانی کنید. برای مثال از دوستانی که مواد مخدر استفاده می کنند، فاصله بگیرید.
  • کنار آمدن با ولع مصرف مواد مخدر: گاهی اوقات نمی توان از ولع مصرف جلوگیری کرد و لازم است راهی برای کنار آمدن با آن پیدا کنیم. درگیر یک فعالیت حواس پرتی شوید. کتاب بخوانید، دوستانتان را ببینید، به سینما بروید، در یک سرگرمی، پیاده روی یا ورزش غرق شوید، با دوستان یا اعضای خانواده صحبت کنید. هنگامی که به چیز دیگری علاقه مند شدید، متوجه خواهید شد که انگیزه های اعتیاد از بین می روند.

مرکز سم زدایی نگین اصفهان با بهره مندی از کادر درمانی متشکل از روانپزشک، پزشک عمومی، روانشناس بالینی، روان پرستار و کادر اداری مجرب و با ارائه خدمات Vip، همراه شما عزیزان تا رهایی کامل از بند اعتیاد می باشد.

آشنایی با نحوه ترک اعتیاد

با ترک اعتیاد  زندگی معنادار بسازید

با داشتن فعالیت ها و علایقی که به زندگی شما معنا می بخشد، می توانید از درمان دارویی خود حمایت کرده و خود را از گرفتار شدن مجدد در بند اعتیاد محافظت کنید. این باعث می شود احساس نیاز کنید و به زندگی معنی می بخشد. وقتی زندگی شما پر از فعالیت های سودمند باشد، اعتیاد شما جذابیت خود را از دست می دهد. یک سرگرمی جدید، وقت گذرانی در طبیعت، پیاده روی، انجام فعالیت هنری، داشتن اهداف معنی دار و تلاش برای دستیابی به آن ها، می تواند پادزهرهای قدرتمندی برای اعتیاد به مواد مخدر باشد. ورزش منظم، خواب کافی و عادات غذایی سالم به شما کمک می کند سطح انرژی خود را بالا و سطح استرس را پایین بیاورید. هرچه سالم تر باشید، ترک اعتیاد آسان تر خواهد بود.

آشنایی با نحوه ترک اعتیاد

اگر قصد ترک اعتیاد را دارید، ما در مرکز ترک اعتیاد نگین به شما نکاتی برای موفقیت در این مسیر، ارائه می دهیم. اگر شما یک شروع نادرست داشته باشید، شما را ترغیب می کنیم که دوباره سعی کنید و تا پایان مسیر با شما خواهیم بود. پس برای یک شروع خوب با ما در مرکز ترک اعتیاد نگین تماس بگیرید. امیدواریم در این راه با همکاری خانواده و اطرافیان بیمار بتوانیم رسالت خود را به بهترین نحو ممکن به انجام برسانیم.


کد خبرنگار : 16