تاریخ : 1400,دوشنبه 01 شهريور19:37
کد خبر : 405521 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

چگونه لکه رژلب جامد را از روی فرش پاک کنیم؟

خدمات قالیشویی امروزه یکی از پرکاربردترین موارد خدماتی مورد استفاده در میان مردم است. قالیشویی محدوده فرمانیه با دارا بودن تکنسین های تخصصی می تواند به بهترین شکل ممکن، کار نظافت فرش ها و موکت های شما را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» اگرچه رژ لب مورد علاقه شما ممکن است روی صورت تان عالی به نظر برسد، اما احتمالاً روی فرش اصلا خوب به نظر نمی رسد!

اگر رژلب به طور تصادفی از دست خودتان یا کودک بازیگوش تان بر روی فرش افتاده و بر روی آن راه رفته اید و در الیاف فرش ساییده شده است، سریعاً اقدام به برداشتن آن کنید. هرچه زودتر تلاش برای پاک کردن لکه را شروع کنید، حذف آن راحت تر خواهد بود.

چگونه لکه رژلب جامد را از روی فرش پاک کنیم؟

از لکه بر یا شامپو فرش استفاده کنید

برای تمیز کردن لکه رژلب از روی فرش، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1.ابتدا تکه های بزرگ رژ را از روی فرش بردارید

 برای این کار می توانید از یک قاشق یا چاقوی کره خوری کند استفاده کنید. سعی کنید از هل دادن قطعات به داخل الیاف فرش جلوگیری کنید.

چگونه لکه رژلب جامد را از روی فرش پاک کنیم؟

2.از لکه بر یا شامپوفرش استفاده کنید

لکه های رژ لب با دارا بودن چربی به الیاف فرش متصل می شوند، بنابراین شما به یک محصول تمیز کننده نیاز دارید که چربی یا روغن موجود در رژلب را حل کند. برای این منظور می توانید از لکه بر یا شامپو فرش استفاده کنید. با این حال از آن جایی که ممکن است استفاده از مواد شیمیایی، رنگ فرش شما را تغییر دهند، بنابراین بهتر است ابتدا محصول مورد نظر را در گوشه ای از فرش خود آزمایش کنید. محصول تمیز کننده را به گوشه ای که خارج از دید است روی فرش بمالید و بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس قبل از خشک شدن محلول بر روی فرش، با یک پارچه آن را تمیز کنید. اگر تغییر رنگ شدید است، از محصول دیگری استفاده کنید و یا از خدمات قالیشویی در نیاوران دراینجا  کمک بگیرید.

3.با محصول انتخابی، لکه را پاک کنید

محصول مورد نظر را با کمی آب مخلوط کرده و به کمک یک اسفنج یا پارچه تمیز بر روی لکه بمالید.

به یاد داشته باشید که اسفنج را مکرراً روی لکه فشار دهید و در صورت کثیف شدن پارچه از سمت تمیز آن کار را ادامه دهید. از مالیدن الیاف فرش خودداری کنید، زیرا ممکن است رژ لب بیشتر به الیاف نفوذ کند یا حتی آن را در منطقه وسیع تری پخش کند. بسته به محصول تمیز کننده، مقداری از رژ لب و آثار لکه آن، در این مرحله از بین می رود.

در روش دیگر، می توانید محصول تمیز کننده را داخل یک بطری اسپری بریزید و بر روی فرش خود اسپری کنید. سپس 5 دقیقه زمان بدهید و به کمک دستمال لکه را پاک کنید. این روش ممکن است در از بین بردن لکه موثرتر باشد، اما احتمالا خطر بیشتری برای تغییر رنگ فرش شما دارد.

چگونه لکه رژلب جامد را از روی فرش پاک کنیم؟

4.اگر لکه هنوز از بین نرفته است، مرحله 3 را تکرار کنید

در صورتی که هنوز لکه رژلب و یا آثار آن بر روی فرش دیده می شود، مرحله 3 را تکرار کنید. اگر قسمت بیشتری از لکه پاک شده است، اسفنج یا پارچه را بشویید یا از یک پارچه تمیز استفاده کنید. سپس مقدار بیشتری از همان محصول تمیز کننده را بر روی پارچه ریخته و لکه را پاک کنید. احتمالا 2 یا 3 بار انجام دادن این مرحله، لکه را به طور کامل از بین می برد.

اگر پیشرفت چشمگیری در پاک شدن لکه مشاهده نکردید، از تکرار کار بپرهیزید و از خدمات شستشوی فرش دستباف قالیشویی الهیه استفاده کنید.

5.از تمیز کننده استفاده کنید

محصول تمیز کننده استفاده شده و باقی مانده لکه را بشویید تا محصول شیمیایی از فرش خارج شود و به الیاف فرش آسیب نرساند.

مقدار کمی مایع ظرفشویی یا مایع لباسشویی را با آب گرم مخلوط کنید. به کمک یک دستمال سفید محلول را به کمک دستمال بر روی فرش بمالید.

ابتدا مواد شوینده را بررسی کنید. از استفاده از محصولاتی که حاوی لانولین یا سفید کننده هستند اجتناب کنید، زیرا ممکن است به فرش شما آسیب برسانند. اگر مطمئن نیستید، مایع شوینده را نیز ابتدا در ناحیه ای غیرقابل مشاهده از فرش، مانند گوشه ای که معمولاً زیر مبلمان قرار دارد، آزمایش کنید.

6.محل را آبکشی کنید

یک ظرف از آب خنک و تمیز پر کنید. به کمک یک اسفنج یا دستمال تمیز آب را به محل لکه بمالید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا لکه و مواد شوینده کاملا تمیز شوند.

7.محل لک شده فرش را خشک کنید

یک حوله یا یک پارچه تمیز و خشک بردارید و تا آن جا که می توانید لکه را خشک کنید. آب اضافی درون الیاف فرش بایستی به طور کامل خارج شود تا از پوسیدگی و کپک زدن فرش جلوگیری شود.

پس از اینکه محل را کاملا خشک کردید، چند دستمال کاغذی را روی محل مورد نظر قرار دهید و سپس یک جسم سنگین مانند کتاب بر روی آن ها قرار دهید و منتظر بمانید تا فرش کاملا خشک شود.

در صورتی که با وجود انجام تمام مراحل فوق، لکه رژلب هنوز از بین نرفته است، از خدمات قالیشویی فرمانیه کمک بخواهید.

 

قالیشویی شمال شهر

خدمات قالیشویی امروزه یکی از پرکاربردترین موارد خدماتی مورد استفاده در میان مردم است. قالیشویی محدوده فرمانیه با دارا بودن تکنسین های تخصصی می تواند به بهترین شکل ممکن، کار نظافت فرش ها و موکت های شما را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد. قالیشویی نیاوران با تجهیزات پیشرفته و بهره مندی از مواد مخصوص شستشو، فرش های شما را همچون روز اول نو و درخشان می کند.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید از جمله قالیشویی های معتبر پایتخت است که با دارا بودن شعب مختلف در سرتاسر تهران، کرج، شمیرانات و ... می تواند خدمات شستشوی فرش را با بالاترین سطح کیفیت به شما عزیزان ارائه نماید. ما مفتخریم که با تجربه بیش از 30 سال فعالیت در صنعت شستشوی فرش، امروزه خدمات قالیشویی و موکت شویی را در کمتر از 3 روز با بهترین دستگاه های مکانیزه ارائه نماییم. همچنین خدمات مبل شویی در منزل ما نیز به کمک دستگاه های اتوماتیک با آبریزش بسیار کم به طور حرفه ای توسط متخصصین آموزش دیده ما در سرتاسر تهران و کرج ارائه می شود.


کد خبرنگار : 85