تاریخ : 1400,سه شنبه 09 شهريور16:45
کد خبر : 406317 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

مهلت انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی ۱۴۰۰ دوباره تمدید شد

فرصت انتخاب رشته چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی با توجه به اضافه شدن ظرفیت برای آخرین بار تا ساعت ۲۴ امروز سه شنبه ۹ شهریورماه تمدید شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، با اصلاح دفترچه انتخاب رشته چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی، مهلت جدید انتخاب رشته و ویرایش فرم ارائه شد و داوطلبان مجاز برای آخرین بار فرصت دارند تا ساعت ۲۴ امروز سه شنبه ۹ شهریور نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

پیش از این ظرفیت پذیرش دستیاری حدود ۳۶۰۰ نفر در نظر گرفته شده بود که پس از اصلاح دفترچه، میزان ظرفیت به ظرفیت دوره چهل و هفتم بازگشت و با اضافه شدن ظرفیت سه رشته، این ظرفیت از ۳ هزار و ۶۲۷ نفر به ۴ هزار و ۳۰۳ نفر افزایش یافت.

داوطلبان مجاز آزمون دستیار تخصصی پزشکی که حدنصاب لازم را کسب کرده اند فرصت دارند ۱۰۰ کدرشته محل را انتخاب کنند. همچنین کسانی که پیش از این فرم انتخاب رشته را تکمیل کرده اند می توانند با توجه به ظرفیت های جدید، فرم مربوطه را اصلاح کنند.

انتخاب رشته بر اساس کارنامه و نمره و رتبه های داوطلب در هر زیر گروه آموزشی و تنها از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir صورت می گیرد.

چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پس از دوبار تعویق سه شنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شد. تعداد ۱۲ هزار و ۶۰۱ نفر در این دوره ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۴.۵ درصد کارت ورود به جلسه را دریافت کردند. پس از اعلام نتایج اولیه ۷ هزار و ۳۹۴ نفر از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شدند.