تاریخ : 1400,جمعه 12 شهريور04:12
کد خبر : 406554 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت؛

آخرین اخبار از حضوری شدن دانشگاه‌ها/ ضرایب و منابع امتحانی کنکور دکتری ۱۴۰۱/ تعیین زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی

درحالی که دانشگاه‌های کشوردر حال سپری کردن روز های پایانی ترم تابستان هستند، اخبار مربوط به کنکور ارشد ، انتخاب رشته کنکور ارشد و حواشی مربوط به واکسیناسیون اساتید و دانشجویان، سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه‌ها باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درحالی که دانشگاه‌های کشوردر حال سپری کردن روز های پایانی ترم تابستان هستند، اخبار مربوط به کنکور ارشد ، انتخاب رشته کنکور ارشد  و حواشی مربوط به واکسیناسیون اساتید و دانشجویان، سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه‌ها باشیم.

در ادامه گزیده‌ای از مهمترین اخبار صنفی و دانشجویی در هفته‌ای که گذشت را می‌خوانید؛

وزیر بهداشت: آموزش‌های مجازی را دیگر قبول نداریم

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان، اظهار کرد: برای این که بتوانیم بازگشایی دانشگاه‌ها را انجام دهیم برنامه داریم تا تمامی استادان و دانشجویان واکسینه شوند.

او افزود: واکسیناسیون هوشمند یعنی بر اساس وظایفی که هر صنفی دارد آن را انجام دهیم، بازگشایی دانشگاه‌ها خیلی مهم است و بنابراین ما واکسیناسیون دانشجویان، استادان، پرسنل مرتبط در دانشگاه‌ها مانند پرسنل آزمایشگاه‌ها و اداره‌ها را باید در مدت کوتاهی قبل از بازگشایی دانشگاه‌ها انجام دهیم. (جزئیات بیشتر)

شرایط ویژه برای ادامه تحصیل دانشجویان افغانستانی

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به شرایط کشور افغانستان در روزهای اخیر، دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای عمل به رسالت خویش در حمایت از همسایگان افغانستانی خود، شرایط ویژه ای را برای ادامه تحصیل دانشجویان شاغل به تحصیل در افغانستان که قصد ادامه دادن دروس خود را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارند، در نظر گرفته است.

این تسهیلات در ۲ حوزه امکان تطبیق دروسی که از نظر سرفصل توسط گروه آموزشی دانشکده قابل تطبیق با دروس دانشگاه صنعتی امیرکبیر باشند و همچنین شهریه ویژه دانشجویان افغانستانی ارائه می شود. (جزئیات بیشتر)

آغاز انتخاب رشته مجازین کنکور ارشد 

تمامی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از امروز چهارشنبه دهم شهریورماه می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به تکمیل و ثبت فرم اینترنتی انتخاب رشته خود اقدام کنند. (جزئیات بیشتر)

آغاز تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران دانشگاه فنی و حرفه‌ای

سید حسن حسینی با اشاره بر اینکه تعداد ۴۴۷ نفر از کارکنان دانشگاه مشمول مصوبه تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران هستند افزود: تاکنون تعداد ۱۴۱ پرونده به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت معرفی به سازمان امور اداری و استخدامی ارسال شده است که پس از تأیید این سازمان در اسرع وقت احکام پرسنلی صادر خواهند شد.

وی افزود: تعداد ۲۳۵ پرونده هم در حال انجام و آماده سازی جهت ارسال به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که با هماهنگی انجام شده تا پایان هفته در سامانه مذکور بارگذاری می‌گردد. (جزئیات بیشتر)

مهلت انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی ۱۴۰۰ دوباره تمدید شد

با اصلاح دفترچه انتخاب رشته چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی، مهلت جدید انتخاب رشته و ویرایش فرم ارائه شد و داوطلبان مجاز برای آخرین بار فرصت دارند تا ساعت ۲۴ امروز سه شنبه ۹ شهریور نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

پیش از این ظرفیت پذیرش دستیاری حدود ۳۶۰۰ نفر در نظر گرفته شده بود که پس از اصلاح دفترچه، میزان ظرفیت به ظرفیت دوره چهل و هفتم بازگشت و با اضافه شدن ظرفیت سه رشته، این ظرفیت از ۳ هزار و ۶۲۷ نفر به ۴ هزار و ۳۰۳ نفر افزایش یافت.

داوطلبان مجاز آزمون دستیار تخصصی پزشکی که حدنصاب لازم را کسب کرده اند فرصت دارند ۱۰۰ کدرشته محل را انتخاب کنند. همچنین کسانی که پیش از این فرم انتخاب رشته را تکمیل کرده اند می توانند با توجه به ظرفیت های جدید، فرم مربوطه را اصلاح کنند. (جزئیات بیشتر)

سامانه رتبه‌بندی دانشگاه‌های مجازی کشور راه اندازی می‌شود 

پیرو پیگیری های به عمل آمده توسط مدیر روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، تفاهم نامه همکاری های علمی پژوهشی بین موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) و شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام امضا شد.

در این جلسه دکتر محمدجواد دهقانی رئیس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، دکتر محمدرضا فلاحتی قدیمی فومنی مشاور ریاست و مدیر روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی ISC، دکتر کریم نجفی برزگر دبیرکل شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام و دکتر کریمی معاون راهبردی اجرایی و رئیس دبیرخانه دائمی شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام حضور داشتند. (جزئیات بیشتر)

اطلاعیه وزارت علوم درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشگاهیان

ستاد ازسرگیری آموزش حضوری در دانشگاه‌ها به منظور اطلاع‌رسانی درباره آخرین وضعیت فرایند واکسیناسیون جامعه دانشگاهی که شامل اعضای هیئت علمی، اعضای غیر هیئت علمی (کارکنان) و دانشجویان است، اطلاعیه‌ای صادر کرد. (جزئیات بیشتر)

اعلام زمان برگزاری آزمون داخلی زبان انگلیسی دکتری دانشگاه معارف

معاونت آموزشی دانشگاه معارف اسلامی اعلام کرد: آزمون داخلی زبان انگلیسی تخصصی دکتری در تاریخ پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح در دانشگاه برگزار می‌شود.

دانشجویان داوطلب می‌بایست برای شرکت در این آزمون، نسبت به تهیه کارت خرید به مبلغ، برای بار اول: ۷۰۰.۰۰۰ (هفتصد هزار) ریال و برای بار دوم و دوم به بعد: ۱.۰۰۰.۰۰۰ (یک میلیون) ریال از قسمت خرید کارت و پرداخت وجه سامانه پذیرش دانشگاه معارف اسلامی با عنوان پرداخت وجه آزمون داخلی زبان انگلیسی تخصصی دکتری (مهر ۱۴۰۰) اقدام و شماره سریال کارت خرید را برای تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی دریافت کنند. (جزئیات بیشتر)

آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی برگزار شد

آزمون کتبی و شفاهی سی و پنجمین دوره گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی و شصت و هشتمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی در در روزهای ۱۱ تا ۱۴ شهریورماه در دانشگاه های علوم پزشکی منتخب برگزار می شود.

آزمون کتبی در روزهای پنجشنبه ۱۱ شهریور و شنبه ۱۳ شهریور در دو نوبت صبح و عصر و آزمون شفاهی در روزهای جمعه ۱۲ شهریور و یکشنبه ۱۴شهریور در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی مشخص شد

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش کشور، درباره زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ۱۴۰۰ اظهار کرد: نتایج نهایی آزمون کارشناسی، هفته آخر شهریور ماه اعلام می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: نسبت سال گذشته تعداد داوطلبان کنکور سراسری ۳۵ هزار نفر کاهش یافته و به یک میلیون ۳۶۸ هزار نفر رسیده است. بیشترین تعداد داوطلب مربوط به گروه علوم تجربی است که تقریبا ۵۰ درصد از مجموع داوطلبان آزمون سراسری را تشکیل داده اند. در این آزمون ۱۴۲ هزار و ۶۲ نفر در گروه ریاضی، ۳۷۰ هزار و ۱۱۲ نفر در گروه علوم انسانی، ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ نفر در گروه هنر، ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ نفر علوم تجربی و ۱۷۵ هزار و ۷۸۶ نفر در گروه زبان‌های خارجی شرکت کرده اند. (جزئیات بیشتر)

آغاز مهلت مجدد انتخاب رشته ارشد علوم پزشکی از امروز

مهلت مجدد انتخاب رشته محل‌های رشته‌های کارشناسی ارشد علوم پزشکی از  امروز پنج شنبه ۱۱ شهریور ماه آغاز می‌شود و تا روز شنبه ۱۳ شهریور ماه ادامه دارد و همزمان، ویرایش انتخاب محل تحصیل نیز امکانپذیر است.

اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان به همراه کارنامه نهایی آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰ اعلام می‌شود. همچنین ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه‌ها اواخر شهریور ماه از طریق سامانه دانشگاه محل پذیرش انجام می‌شود. (جزئیات بیشتر)

پذیرش ۴۰ درصد دانشجویان به شیوه استعدادهای درخشان

دکتر محمود نیلی احمدآبادی در مراسم تکریم و معارفه معاون آموزشی دانشگاه تهران، آموزش را محور همه فعالیت‌های دانشگاه برشمرد و گفت: همچنین در آستانه آغاز سال تحصیلی هستیم که فرارسیدن سال تحصیلی جدید را پیشاپیش تبریک می‌گویم. در برنامه‌ریزی امور می‌توانیم نگاه بخشی داشته باشیم و یا اینکه یک دید کلان را در نظر بگیرم و سپس فعالیت‌ها و نقشه راه‌های بخش‌ها را بر اساس آن سیاست‌های کلان طراحی و تعریف کنیم. خیلی از مواقع فوریت‌ها و ضرورت‌ها منجر شده تا رویکرد ما به فعالیت‌های دانشگاه بخشی شود، در اینجا ممکن است وزن اقدام‌ها، اعتبارات منابعی که به هر بخش داده می‌شوند کاملاً همگون نباشد و در نهایت برآیند این‌گونه رویکردها فعالیت خیلی ارزشمندی را نشان ندهد. (جزئیات بیشتر)

اعلام ضرایب و منابع امتحانی کنکور دکتری سال ۱۴۰۱

رشته‌ها، مواد امتحانی و ضرایب دروس هر یک از مجموعه های امتحانی آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ در اینجا قابل مشاهده است.

پذیرش دانشجو در سال ۱۴۰۱ بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی» مصوب ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی و همچنین آیین نامه اجرایی مربوطه و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی» صورت می گیرد. (جزئیات بیشتر)


کد خبرنگار : 91