تاریخ : 1400,سه شنبه 16 شهريور21:58
کد خبر : 407083 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

سخنگوی کمیسیون آموزش:

بازگشایی دانشگاه‌‌ها منوط به واکسیناسیون دانشجویان است

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: وزیر علوم در این کمیسیون اظهار داشت که دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند طرح‌های پژوهشی خود را در مهرماه دنبال کنند اما آموزش حضوری دانشگاه‌ها منوط به واکسیانسیون همه دانشجویان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، رضا حاجی‌پور سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه‌شنبه 16 شهریور) این کمیسیون اظهار داشت: در این نشست وزرای علوم، بهداشت و سرپرست وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند؛ این در حالی است که اعضای کمیسیون آموزش در این نشست از روند مقابله با کرونا اعلام نارضایتی کردند.

وی افزود: اگر تصمیم مسئولان برای مقابله با بیماری کووید 19 صورت گرفته بود شاهد تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها نبودیم اما عدم ایفای وظایف منجر به تضعیف آموزش کشور شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها چون فضای وسیعی دارند نبایستی تعطیل شوند چرا که فقدان آموزش عملی اثرات منفی شدیدی را در پی خواهد داشت.

حاجی‌پور عنوان کرد: حفظ سلامت دانش‌آموزان اولویت اصلی آموزش و پرورش است و به نظر می‌رسد تا آماده شدن شرایط لازم مدارس به صورت تدریجی بازگشایی خواهد شد لذا به نظر می‌رسد در مهرماه کلاس‌های درس به صورت حضوری، غیر حضوری و ترکیبی خواهد بود و در همین راستا شاهد فعالیت‌‌های آموزشی صداوسیما و نرم‌افزار شاد خواهیم بود.

وی افزود: وزیر علوم در این کمیسیون اظهار داشت که دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند طرح‌های پژوهشی خود را در مهرماه دنبال کنند اما آموزش حضوری دانشگاه‌ها منوط به واکسیانسیون همه دانشجویان است. ضمن اینکه وزیر بهداشت هم در این نشست اعلام کرد که آمادگی لازم برای واکسیناسیون همه دانشجویان وجود دارد و روند واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی در روزهای آینده پایان می‌پذیرد.