تاریخ : 1400,شنبه 20 شهريور20:39
کد خبر : 407410 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

نرم افزارهای کاربردی برای دانشجویان؛

۷ نرم افزار بازیابی اطلاعات حذف شده +جزئیات

در موارد متعددی، این اطلاعات حاوی مطالب مهمی بوده و برای کاربران بخصوص دانشجویان که جزوات و فایل های آموزشی از قبیل صوتی و تصویری زیادی دارند، اهمیت زیادی دارند. از همین رو، نرم افزارهایی توسعه یافتند که وظیفه آن‌ها بازیابی اطلاعات حذف شده هستند کارایی بسیار زیادی دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروزه با سرعت بالای تولید و انتشار اطلاعات، عکس‌ها و محتوای دیجیتال، احتمال حذف ناخواسته آن‌ها بالاتر از قبل رفته است. در موارد متعددی، این اطلاعات حاوی مطالب مهمی بوده و برای کاربران بخصوص دانشجویان که جزوات و فایل های آموزشی از قبیل صوتی و تصویری زیادی دارند، اهمیت زیادی دارند. از همین رو، نرم افزارهایی توسعه یافتند که وظیفه آن‌ها بازیابی اطلاعات حذف شده هستند کارایی بسیار زیادی دارند. این‌گونه نرم افزارها با جستجوی داده‌های قدیمی بر روی هارد تا حد مطلوبی قادرند اطلاعات مربوط به روزها یا حتی سال‌ها گذشته را مجدداً بازخوانی نموده و آن‌ها را قابل دسترسی نمایند.

 7نرم افزار بازیابی اطلاعات

حذف شدن ناگهانی فایل از روی هارد دیسک علل مختلفی دارد. شایع‌ترین آن حذف ناخواسته و تصادفی توسط کاربران است اما در موارد بسیاری آسیب‌های فیزیکی و الکترونیکی می‌توانند باعث حذف شدن اطلاعات از روی دیسک سخت شوند. دیگر دلایل، شامل ضربه خوردن هاردهای داخلی (Internal) که بسیار حساس هستند، تغییرات جریان الکتریکی ورودی، پدیده‌ی Bad Sector و پایان یافتن عمر دیسک می‌شود. این7نرم افزار از بهترین و قدرتمندترین های موجود برای بازیابی اطلاعات هارد و کارت حافظه است که عبارتند از:

1) Piriform Recuva

 7نرم افزار بازیابی اطلاعات

یک نرم‌افزار رایگان برای بازیابی فایل‌های پاک شده در سیستم عامل های ویندوز است که توسط کمپانی معروف Piriform ارائه شده‌است. ریکاوا قادر به بازیابی فایل های پاک شده از سطح هارد دیسک، فلش مموری، حافظه‌های SD، حافظه‌های SSD و همچنین آیپاد و هرگونه حافظه اکسترنال می‌باشد. این نرم‌افزار در حافظه‌هایی که فایل سیستم آنها هم Fat و هم NTFS باشد به خوبی کار می‌کند. همانند نرم‌افزارهای بازیابی دیگر اگر فایلی پاک شده باشد، تا زمانی که فایل دیگری بر روی آن در حافظه نوشته نشده باشد می‌توان آن فایل را بازیابی کرد. اما اگر بر روی فایل پاک شده، اطلاعات جدید نوشته شده باشد، دیگر امکان بازیابی فایل پاک شده وجود ندارد.این ابزار از اکثر فرمت‌های تصویری، صوتی و داکیومنت و بیشتر فرمت‌های معروف پشتیبانی می‌کند.

Recoverit(2

 7نرم افزار بازیابی اطلاعات

نرم افزاری کاربردی جهت بازیابی اطلاعات از دست رفته به علت هایی نظیر حذف تصادفی، پارتیشن بندی، ویروسی شدن ویندوز ، قطع برق و سایر دلایل ناشناخته در ویندوز و مکینتاش میباشد. نرم افزار Wondershare Recoverit این قابلیت را دارد تا اطلاعات معیوب شده ، حذف شده را از هارد دیسک، آی پاد، درایو USB، کارت SD، دوربین دیجیتال، تلفن همراه و پخش MP3 و MP4 بازیابی کند.

3) Recovery my files

یکی از ساده ترین نرم افزار های بازیابی اطلاعات می باشد. این برنامه توانایی بازیابی اطلاعات پاک شده از قبیل: فایل های پاک شده از سطل آشغال ویندوز، هارد های فرمت شده، آلودگی توسط ویروس ها و خاموش شدن های ناگهانی سیستم ناشی از قطع برق را دارا می باشد. مزیت این نرم افزار نسبت به نرم افزار های مشابه سرعت بالا در پیدا کردن و بازیابی فایل های پاک شده می باشد، این برنامه قادر به بازیابی بیش از 50 نوع فایل مختلف می باشد و شما می توانید مشخص کنید که از میان اطلاعات قابل بازیابی فقط فرمت خاصی برگردانده شود، این نرم افزار همچنین قادر به بازیابی ایمیل ها، پرونده ها، آرشیو ها، عکسها، فیلم های و موزیک های پاک شده نیز می باشد.

این نرم افزار با تمام فایل سیستم های FAT 12, FAT 16, FAT 32 و NTFS سازگاری دارد. همچنین شما می توانید به کمک این برنامه اطلاعات پاک شده از روی رسانه های جداشدنی مانند Jaz, Zip disk و دوربین های دیجیتال را نیز بازیابی کنید.

4)R-Studio

 7نرم افزار بازیابی اطلاعات

نرم افزاری جهت برگرداندن اطلاعات از دست رفته می باشد. نرم افزار R-Studio با بهرگیری از آخرین متد ها و تکنولوژی بازگردانی اطلاعات ابزاری قدرتمند جهت برگرداندن اطلاعات می باشد که توانایی بازگداندن اطلاعات از پارتیشن های ویندوز و لینوکس و برخی دیگر از سیستم عامل ها می باشد. همچنین نرم افزار R-Studio توانایی بازگرداندن اطلاعات فرمت شده، پاک شده یا آسیب دیده موجود در شبکه های محلی را نیز دارا می باشد.

5)undelelete360

 7نرم افزار بازیابی اطلاعات

از بهترین برنامه های برای بازگردانی و بازیابی فایل هایی است که به صورت تصادفی و ناخواسته از کامپیوتر شما پاک شده اند می باشد. با استفاده از الگوریتم ذخیره سازی medium.Built که بسیار سریع و کارآمد عمل می کند و قابلیت فهرست بندی،جستجو و بازیابی فایل هایی که حذف شده اند به هر دلیلی شامل اتفاق، ویروس، برنامه های مخرب از بین رفته باشند را بازیابی نماید. نرم افزار Undelete 360 می تواند از دیسک های سخت،درایورهای USB ،کارت حافظه ها،مموری دوربین ها،تلفن های هوشمند و دیگر دستگاه ها و غیره بازیابی کند. قابلیت بازیابی هر دو یعنی فایل و پوشه ها را داراست.

6)Test Disc

 7نرم افزار بازیابی اطلاعات

یک نرم افزار رایگان و قدرتمند بازیابی اطلاعات می باشد! در ابتدا طراحی شده بود تا پارتیشن های گمشده را بازیابی کند یا دیسک های غیرقابل بوت را بوتبل کند وقتی که این نشانه ها به وسیله نرم افزار معیوب: انواع خاصی از ویروس ها یا خطاهای انسانی(همانند پاک کردن اتفاقی پارتیشن) ایجاد می شوند. بازیابی جدول پارتیشن با استفاده از تست دیسک بسیار آسان است.تست دیسک می تواند:جدول پارتیشن را تعمیر کند، پارتیشن پاک شده را بازیابی کند، سکتور بوت FAT32 را از پشتیبانش بازیابی کند ،سکتور بوت FAT12/FAT16/FAT32 را بازسازی کند،جدول های FAT را تعمیر کند،سکتور بوت NTFS را بازسازی کند،سکتور بوت NTFS را از پشتیبانش بازیابی کند، بازگردانی فایل ها از سیستم فایل های FAT، exFAT ، NTFS و ext2،کپی فایل ها از پازتیشن های پاک شده ی FAT, exFAT, NTFS و ext2/ext3/ext4

7) Runtime GetDataBack

 7نرم افزار بازیابی اطلاعات

ساده ترین نرم افزار بازیابی که تاکنون دیده اید.بسیار سبک،سریع برای سیستم های FAT و NTFS که دارای رابط کاربری بسیار ساده ای می باشد که حتی کاربران بی تجربه می توانند اطلاعات خود را تنها با یک کلیک بازیابی کنند. به ادعای شرکت سازنده تجربه های ده ساله این شرکت و توسعه دهنگان نرم افزاری آن در نرم افزار GetDataBack همراه با جدیدترین تکنولوژی روز جهت بازیابی اطلاعت، جهت ساخت این برنامه ترکیب شده است. نرم افزار GetDataBack فایل ها را از درایوهای ویندوز در زمانهایی که اطلاعت به دلیل فرمت کردن، پارتیشن بندی، حمله ویروس ها،خطاههای نرم افزاری و یا پاوری غیرقابل دسترس می باشند بازیابی میکند.

این فهرست، براساس نتایج آزمون های صورت گرفته روی نرم افزارهای بازیابی اطلاعات است، بنابراین با خیال راحت می توانید از آن ها استفاده کنید.

گزارش از شکوفه راشدی


کد خبرنگار : 93