تاریخ : 1400,چهارشنبه 24 شهريور17:25
کد خبر : 407818 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

افزایش ۲۵ درصدی شهریه دانشگاه علم و فرهنگ در ترم جدید

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ از افزایش ۲۵ درصدی شهریه دانشجویان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ درباره بودجه دانشگاه برای سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: بودجه دانشگاه بر اساس شهریه بوده و مبلغ آن با تورم همخوانی ندارد.

او افزود: معمولا سالانه ۲۵ درصد به شهریه‌ها اضافه می‌شود، اما هزینه‌ها ۳ الی ۴ برابر می‌شود که به هر حال با استفاده از سایر منابع توانسته ایم بودجه خود را تنظیم کنیم.

هاشمی درباره افزایش شهریه‌های دانشگاه علم و فرهنگ از مهر ۱۴۰۰ اظهار کرد: طبق روال مابقی دانشگاه‌های دیگر دانشگاه علم و فرهنگ هم برای مهر ۱۴۰۰ حدود ۲۵ درصد به شهریه‌های خود اضافه کرده است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: شهریه دانشگاه علم و فرهنگ در رشته‌های مختلف متفاوت است، اما تقریبا تا ۲۵ درصد را به شهریه دانشجویان اضافه کرده ام.

او با اشاره به پرداخت وام به دانشجویان علم و فرهنگ در جهت رفع معضل شهریه بیان کرد: وام‌های مختلفی از سوی دانشگاه علم و فرهنگ به دانشجویان پرداخت می‌شود، همچنین با طرح آسیب دیدگان کرونایی هم می‌توانیم دانشجویان را تحت حمایت خود قرار دهیم، برای مثال در سال گذشته حدود یک و نیم میلیارد تومان تا یک میلیارد و هفتصد هزارتومان به دانشجویان مختلف بر اساس شرایطی که داشته اند به خصوص در دوران کرونا برای درک بیشتر آن‌ها تخفیف داده ایم.

۳۰ درصد آموزش‌ها بعد از کرونا مجازی خواهند بود

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ افزود: با توجه به تجربه به دست آمده در آموزش‌های مجازی حتی در صورت بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها هم آموزش‌های ترکیبی یعنی حضوری و مجازی در کنار هم ادامه خواهند داشت.

هاشمی تصریح کرد: درباره تجربه دانشگاه از آموزش‌های مجازی اظهار کرد: تجربه خوبی از آموزش‌های مجازی در دوران کرونا داشتیم، اما قاعدتا یادگیری در آموزش‌های حضوری بهتر است.

او ادامه داد: استادان باید روی آموزش‌های مجازی مسلط باشند و از فیلم‌های کمک آموزشی استفاده کنند، ولی در حال حاضر فرهنگ بهره گیری از فضای الکترونیکی برای تدریس در کشور ما کمتر شیوع پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ بیان کرد: طی یک سال و نیمی که آموزش‌های دانشگاهی مجازی شد تجربیات خوبی به دست آوردیم و قاعدتا آموزش‌های الکترونیکی را تا درصدی پیش خواهیم برد.

هاشمی در پایان گفت: در صورت بهبود شرایط و بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها حتما ۷۰ درصد آموزش‌ها را به شیوه حضوری و ۳۰ درصد را مجازی پیش خواهیم برد.


کد خبرنگار : 38