تاریخ : 1400,چهارشنبه 24 شهريور18:49
کد خبر : 407832 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

حضوری شدن مدارسی با کمتر از ۵۰ دانش آموز

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران گفت: مقرر شد مدارسی که زیر ۵۰ نفر است حضوری باشد که در استان تهران درصد کمی دارند و مدارس بالای ۵۰ دانش آموز مهرماه را به صورت غیرحضوری آغاز کنند و برای آبان ماه مجدد تصمیم گیری می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ حسن بیگی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران در جلسه ستاد کرونای استان تهران با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش نحوه بازگشایی مدارس را به شورای آموزش و پرورش محول کرده است، گفت: مقرر شد مدارسی که زیر ۵۰ نفر است حضوری باشد که در استان تهران درصد کمی دارند و مدارس بالای ۵۰ دانش آموز مهرماه را به صورت غیرحضوری آغاز کنند و برای آبان ماه مجدد تصمیم گیری می‌شود.

علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران نیز در این خصوص با بیان اینکه بازگشایی مدارس وضعیت پیچیده‌ای دارد، گفت: برای بازگشایی مدارس می‌بایست گزارشی جامع از مدارس استان تهران از جهات مختلف   تهیه تا بر اساس تصمیم‌گیری شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران تأکید کرد: بایستی در بازگشایی مدارس اقناع افکار عمومی و رضایت والدین درنظر گرفته شود تا مردم مشارکت کنند و بر اساس نظر رئیس جمهور نیز کار رسانه‌ای برای همراهی مردم نیاز است.

وی زنجیره انتقال دانش آموزان به مدارس را مسئله‌ای مهم عنوان و اظهار کرد: باید رانندگان سرویس مدارس واکسینه شوند و به بحث آثار بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در حمل و نقل عمومی توجه ویژه کرد.

زالی در پایان با بیان اینکه تاکید بر آن است که از اول مهر تقویم آموزشی هر چند به صورت مجازی و یا ترکیبی شروع شود، گفت: در خصوص بازگشایی دانشگا‌ه‌ها هم تاکید وزیر بهداشت بر آن است که فرآیند بازگشایی دانشگاه‌ها به خود دانشگاه‌ها تفویض شود.