تاریخ : 1400,پنجشنبه 25 شهريور17:19
کد خبر : 407928 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

راه اندازی پویش عمود ۱۴۵۲ توسط ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به پویش عمود ۱۴۵۲ گفت: این پویش باهدف سمت و سو دادن به تولیدات پژوهشی، ادبی و هنری اربعین و هم افزایی با مخاطبان به خصوص قشر دانشگاهی برگزارمی شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حجت الاسلام مرتضی مطهری پور، از برگزاری پویش «عمود ۱۴۵۲» ویژه اربعین حسینی خبر داد و گفت: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع اربعین حسینی و اشتیاق علاقمندان برای این سفر و محرومیت آنها به دلیل شرایط موجود کرونایی، بر آن شدیم این پویش را در آستانه اربعین حسینی و با هدف سمت و سو دادن به تولیدات پژوهشی، ادبی و هنری اربعین و هم‌افزایی با مخاطبان مشتاق به خصوص قشر دانشگاهی کشور برگزار نمائیم.

حجت الاسلام مطهری پور با اشاره به بخش‌های مختلف این پویش اظهار داشت: این پویش در ۵ بخش کتابخوانی، ادبی، مقاله نویسی، ایده‌های اربعینی و رسانه، که هرکدام تعدادی زیر بخش دارند با موضوعات خاطره اربعین، نگاه نو به اربعین، نقش دانشگاه در تبیین فرهنگ اربعین و چالش‌های فرهنگی اربعین برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: جوایز این پویش ده هدیه نقدی پنج میلیون ریالی و هدایای فرهنگی بوده و مهلت ارسال آثار تا پایان ماه صفر و نحوه ارسال از طریق سامانه پویش به نشانی pouyesh.labbayk.ir است.

وی افزود: از دیگر بخش‌های این پویش قرائت سوره یاسین و ختم صلوات و هدیه آن به روح مطهر سیدالشهدا (علیه السلام) و دیگر شهدای کربلاست. علاقمندان می‌توانند برای همراهی در این بخش، در سامانه پویش گزینه مربوط را انتخاب و در این حرکت معنوی مشارکت داشته باشند.