تاریخ : 1400,شنبه 27 شهريور18:53
کد خبر : 408113 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اعلام آمادگی دانشگاه آزاد برای افزایش ظرفیت آموزش دانشجویان پزشکی

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص معضل کمبود پزشک گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد با داشتن بیش از 15 دانشکده‌ی پزشکی، از توانایی و ظرفیت آموزش تعداد بیشتری از ظرفیت فعلی دانشجوی پزشکی برخوردار است. اما شناسایی اینکه چه تعداد پزشک نیاز داریم و ظرفیت مورد نیاز بر عهده‌ی وزارت بهداشت است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ محسن نفر؛ معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی درباره ظرفیت­های آموزش پزشک در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد بدون دریافت هزینه از دولت، پزشک و پرستار تربیت می‌کند. این برای دولت بسیار خوب است. زیرا آموزش پزشک، پرستار و سایر رشته‌های پیرا پزشکی برای دولت هزینه‌بر است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد توان افزایش آموزشی خود خصوصاً در رشته پرستاری را دارد. در کشوری که کمبود شدید پرستار وجود دارد، دانشگاه آزاد با داشتن 100 دانشکده‌ی پرستاری توانایی آموزش تعداد بالایی از پرستاران را دارد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص ظرفیت آموزش دانشجوی پزشکی در این دانشگاه هم اینگونه عنوان کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد با داشتن بیش از 15 دانشکده‌ی پزشکی، از توانایی و ظرفیت آموزش تعداد بیشتری از ظرفیت فعلی دانشجوی پزشکی برخوردار است. اما  شناسایی اینکه چه تعداد پزشک نیاز داریم و ظرفیت مورد نیاز بر عهده‌ی وزارت بهداشت است.

وی در خصوص نحوه تعیین ظرفیت­ها خاطر نشان کرد: من به عنوان معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می­کنم که این دانشگاه توانایی آموزش تعداد بیشتری دانشجوی را دارد یعنی اگر اجازه داده شود تعداد بیشتری دانشجو را آموزش می­دهیم. به طور مثال در حال حاضر اگر هزار دانشجوی پرستاری آموزش می‌دهیم، اگر گفته شود باید 6 هزار تا شود ما آموزش می‌دهیم.