تاریخ : 1400,یکشنبه 28 شهريور15:53
کد خبر : 408207 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تا پایان هفته همه انتصابات دانشگاه انجام خواهد شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تا پایان هفته همه انتصابات این دانشگاه انجام خواهد شد، گفت: متأسفانه یکی از عادت‌های بد این‌ است که وقتی رئیس جدیدی می‌آید برخی شروع به تخریب گروه قبلی می‌کنند. این صفت بسیار زشتی است و اجازه نخواهم داد کسی این کار را بکند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، دکتر قناعتی در نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه حرکت من در دانشگاه حرکت عجیب‌وغریبی نخواهد بود گفت: همه‌ مسئولان،پیش از این برای دانشگاه علوم پزشکی تهران زحمت کشیدند و متأسفانه یکی از عادت‌های بد این‌ است که وقتی رئیس جدیدی می‌آید برخی شروع به تخریب گروه قبلی می‌کنند. این صفت بسیار زشتی است و اجازه نخواهم داد کسی این کار را بکند. همه دوستان زحمت کشیدند و همه کار کردند البته ضعف‌ها و قوت‌هایی هم وجود داشته است؛ ضعف‌ها را می‌بینیم و تکرار نمی‌کنیم و قوت‌ها را ادامه می‌دهیم. وظیفه ما این است ضعف‌ها را کم و قوت‌ها را بیشتر کنیم تا این حلقه به‌صورت سیکل وار جلو برود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه افرادی که مسئولیت را ترک می‌کنند خدای ناکرده دلیلی بر کوتاهی در مسئولیت و یا ناتوان بودن آنها نیست افزود: بالاخره ما قولی را به آیت‌الله رئیسی و مجموعه دولت و جناب وزیر بهداشت داده‌ایم که حرکت جدیدی را می‌طلبد و باید افرادی را انتخاب کنم که متناسب با آن قول باشند. به امید خدا تا پایان هفته تغییرات به آخر می‌رسد و تیم جدید کار خودش را با جدیت ادامه خواهد داد.

وی بر خرد جمعی در مدیریت دانشگاه تأکید کرد و  اظهار داشت: هر تفکری و هر مغزی یک قسمتی از دانش را دارد و ما زمانی موفق می‌شویم که کار را به‌صورت واقعی و نه شعاری به سرانجام برسانیم زیرا ما دیگر در دنیای نابغه‌ها زندگی نمی‌کنیم الان دوره‌ای است که باید با خرد جمعی حرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر قناعتی با بیان اینکه در آموزش و پژوهش نقطه‌نظرهای جدیدی در جهان وجود دارد گفت: کشورهایی زحمت کشیدند و بیشتر از ما در این زمینه وقت گذاشتند و مطالعه کرده‌اند که ما باید با مدل‌های آنها خودمان را به‌روز کنیم و خودمان را به دنیا برسانیم بنابراین باید با یک روش خردمندانه و هوشمندانه تا جایی که ظرفیت‌هایشان اجازه می‌دهد خودمان را تطبیق دهیم و با شرایط کشور آن را پیاده کنیم بنابراین حرکت پویا یکی از ایده‌های جدی حقیر است. هیچ روزی نباید با روز قبل برابری کند زیرا خداوند عالم می‌فرماید که خودش هر روز در یک کار جدید است این بداعت و جدید شدن و خلاقیت روزمره و مستمر امری است که باید ان شاءلله در دانشگاه حاکم شود.

دکتر قناعتی با تأکید براینکه در همه کارهای دانشگاه باید پیوست فرهنگی وجود داشته باشد گفت: اگر اخلاق وجود نداشته باشد هیچ کاری ارزش ندارد زیرا حتی در سیستم‌های سکولار و بی‌دین هم این کار جریان دارد. در مدل آموزشی فرانسه اگر مطالعه شود حتماً در برنامه‌هایشان به‌صورت مستمر نگاه جامعه‌نگر و اخلاق محور وجود دارد یعنی یک دانشجوی پزشکی باید بداند که اول خادم مردم است و این کاری که انتخاب کرده یک شغل تغییر یافته است و یک سرویس معمولی نیست. این کار یک سرویس انسانی و لازمه حرکت انسانی است که ان شاءالله با همدیگر و کنار هم این کار انجام می دهیم.


کد خبرنگار : 91