تاریخ : 1400,یکشنبه 28 شهريور17:20
کد خبر : 408242 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

درخواست فرمانده نیروی دریایی ارتش از مجلس

فرمانده نداجا گفت: نداجا باید مورد توجه قرار بگیرد تا مداوم تجهیزاتش را به‌روز کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر مورد توجه و حمایت قرار گرفتن این نیرو از سوی مجلس گفت: نداجا باید آنچنان مورد توجه قرار بگیرد که مداوم تجهیزاتش را به‌روز کند تا در عرصه دریا بیش از پیش با اقتدار حاضر شویم.

وی ارتباط میان مجلس شورای اسلامی و نداجا را در مسیر پیشرفت عنوان کرد و یادآور شد: انتظار ما حمایت های همیشگی قوه مقننه و البته صد چندان بیشتر است، چراکه نیروی دریایی ارتش مفتخر است امنیت شاهراه اقتصادی کشور در عمق دریاها را تأمین کند و باید در مقابل پدیده تروریسم دریایی با اقتدار ظاهر شود.

فرمانده نداجا تصریح کرد: ابزار در اختیار نیروی دریایی ارتش نشان دهنده اقتدار و توانمندی کشور در چند حوزه است و باید تقویت شود که نخستین حوزه توانمندی ما، آموزش استاندارد و به‌روز است.

وی فناوری را دومین حوزه اقتدار برشمرد و گفت: تمام تجهیزات ما در لبه فناوری و در بالاترین سطح قرار دارند و از نظر تقسیم بندی در سطح بین الملل، پیچیده ترین فناوری ها در زیر دریایی ها و سپس ناوشکن‌هاست.

ایرانی تأکید کرد: جوانان عزیز ما با درخشش در عرصه علم آموزی و فعالیت در صنعت و سرآمدی در فناوری و تحقیقات، ابزارهای در اختیار نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را در شرایط تحریم و تهدید تهیه می‌کنند. ما با به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران در پهنه‌های آبی به راحتی و با اقتدار می توانیم این توانمندی و خود باوری مردم ایران را به نمایش بگذاریم.

وی محدوده عملیاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را گسترده خواند و گفت: اگرچه ما مرزبان هستیم اما کیلومترها فراتر از مرزهایمان، از اقتصاد کشور پاسداری و نگاهبانی می‌کنیم.