تاریخ : 1400,یکشنبه 28 شهريور18:57
کد خبر : 408260 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

مزایا خرید "بیمه عمر" برای دانشجویان +راهنما انتخاب بهترین بیمه عمر

نکته مهم بعدی که باید در خرید بیمه عمر به آن دقت داشته باشید، توانگری مالی شرکت بیمه است. توانگری مالی به توانایی یک شرکت بیمه در پرداخت خسارت های بیمه گذاران گفته می شود که هر سال توسط بیمه مرکزی اعلام می گردد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»، بیمه عمر و سرمایه گذاری یکی از بیمه های کاربردی با مزایا بسیار برای اکثر افراد به ویژه برای دانشجویان است که در تامین سرمایه برای آینده این قشر از جامعه بسیار موثر می باشد.

مزایا خرید

بیمه عمر و سرمایه گذاری چیست؟

بهتر است ابتدا با ماهیت بیمه عمر و سرمایه گذاری آشنا شویم و سپس به بررسی پوشش ها و مزایا آن بپردازیم. بیمه عمر یکی از بیمه هایی پرطرفدار در سراسر دنیا است که متاسفانه در ایران به طور کامل شناخته شده نیست. شما با پرداخت حق بیمه مشخص به شرکت بیمه می توانید در صورت رخ دادن برخی از حوادث، از این شرکت خسارت دریافت نمایید. به طور مثال اگر شما بیمه عمر داشته باشید و به بیماری های قلبی مبتلا شوید و به عمل قلب باز نیاز پیدا کنید، می توانید هزینه جراحی خود را از شرکت بیمه تا سقف تعیین شده دریافت کنید.

پوشش های بیمه عمر

قبل تر با مفهوم بیمه عمر آشنا شدیم، در این قمست قصد داریم تا پوشش های بیمه عمر را با هم بررسی کنیم. پوشش های بیمه عمر به دو قسمت پوشش های اصلی و فرعی تقسیم می شوند اما این پوشش های کدام هستند؟

پوشش اصلی بیمه عمر و سرمایه گذاری

سرمایه فوت به هر علت

سرمایه فوت به هر علت پوشش اصلی بیمه عمر است و در زمانی کاربرد دارد که شخص بیمه شده فوت کند. در این پوشش اگر شخص بیمه شده به هر علت فوت کند، شرکت بیمه سرمایه فوت شخص فوت شده را به ذی نفعان وی پرداخت می کند. لازم به توضیح است سرمایه فوت در قرارداد بیمه نامه با توجه به حق بیمه پرداختی توسط بیمه گذار تعیین می شود.

پوشش های اضافی بیمه عمر و سرمایه گذاری

سرمایه فوت ناشی از حادثه

در این پوشش اگر شخص بیمه شده در اثر حادثه فوت نماید شرکت بیمه گر علاوه بر پرداخت سرمایه فوت به هر علت، سرمایه دیگری به نام سرمایه فوت ناشی از حادثه به ذی نفعان وی پرداخت می کند. سرمایه این پوشش نیز مانند پوشش قبلی در قرارداد بیمه نامه تعیین می شود. لازم به ذکر است سرمایه این پوشش از 1 تا 4 برابر سرمایه فوت به هر علت قابل انتخاب می باشد.

امراض خاص

پوشش امراض خاص یکی دیگر از پوشش های اضافی بیمه عمر و سرمایه گذاری است که می تواند برای اکثر افراد و حتی دانشجویان کاربرد داشته باشد. در این پوشش اگر شخص بیمه شده به بیماری های سرطان، سکته قلبی، سکته مغزی، عمل قلب باز، پیوند اعضا اصلی بدن مبتلا شود، می تواند تا 30% سرمایه فوت را از شرکت بیمه دریافت کند.

از کار افتادگی ناشی از حادثه

در این پوشش اگر برای شخص بیمه شده حادثه ای رخ دهد و این شخص دچار از کارافتادگی کامل یا دائم شود، می تواند تا 100% سرمایه فوت را از شرکت بیمه گر به عنوان غرامت دریافت نماید.

هزینه های پزشکی ناشی از حادثه

همچنین، در بیمه عمر پوششی وجود دارد که در این پوشش شخص بیمه شده می تواند هزینه های پزشکی ناشی از حادثه را از شرکت بیمه گر دریافت نماید. این پوشش تا سقف 20% سرمایه فوت به هر علت در فرم پیشنهاد بیمه عمر قابل انتخاب می باشد.

معافیت از پرداخت حق بیمه به علت از کارافتادگی

شخص بیمه گذار می تواند انتخاب کند اگر خدایی ناکرده دچار ازکارافتادگی شود از پرداخت الباقی حق بیمه های خود معاف شود. در این پوشش شرکت بیمه گر موظف به پرداخت الباقی حق بیمه های شخص بیمه شده می باشد.

دریافت مستمری بیکاری در صورت از کارافتادگی

در این پوشش شخص بیمه شده می تواند تعیین کند در زمان از کارافتادگی علاوه بر معافیت از پرداخت حق بیمه، از شرکت بیمه گر مستری بیکاری نیز دریافت کند.

سرمایه گذاری در بیمه عمر  

قسمت بعدی در بیمه عمر، سرمایه گذاری است که برای اکثر افراد از جمله دانشجویان سود زیادی دارد. همانطور که می دانید شما به صورت سالیانه حق بیمه مشخصی را به شرکت بیمه گر برای بیمه عمر خود پرداخت می کنید و در ازای این حق بیمه، تحت پوشش های بیمه ای قرار می گیرید. اما پس از کسر هزینه های بیمه گری و ریسک بیمه نامه از حق بیمه پرداختی شما، مبلغ باقیمانده در مکانی به نام سبد اندوخته ذخیره شده و به آن سود تعلق می گیرد. شما در پایان قرارداد می توانید تمامی حق بیمه های پرداختی خود به همراه سود آن را از شرکت بیمه گر دریافت نمایید که این روش سرمایه گذاری یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری است که با داشتن سود بالا، ریسک بسیار پایینی دارد و می توان گفت که ریسکی ندارد.

با توجه توضیحات بالا، در صورتی که شما قصد سرمایه گذاری در بیمه عمر را دارید بهتر است از شرکت هایی بیمه عمر خود را خریداری کنید که سود بالاترین داشته باشند. نکته حائز اهمیت در خرید بیمه عمر این است که شما نباید سود یک سال شرکت بیمه گر را ملاک قراردهید و بهتر است میانگین سود سالهای گذشته را در نظر بگیرید.

بالاترین سود بیمه عمر

سوالی که در اینجا ممکن است برای شما دانشجویان عزیز پیش آید این است که بالاترین سود بیمه عمر متعلق به کدام شرکت بیمه می باشد. باید بدانید سود قطعی بیمه عمر شرکت بیمه ما در سال 1399 برابر بوده با 41 درصد که بالاترین سود بیمه عمر نیز می باشد و برای سرمایه گذاری بسیار مناسب خواهد بود. برای خرید حضوری و آنلاین بیمه عمر از این شرکت می توانید به سایت بیمه ما نمایندگی 1240 و به صفحه بیمه عمر یا به آدرس https://bimeh-ma.com/life-insurance/ مراجعه نمایید.

 

نکات مهم در خرید بیمه عمر

سود متوسط بیمه عمر

پیش تر هم در مورد سود متوسط بیمه های عمر صحبت شد، توصیه می کنیم بیمه عمر خود را از شرکت هایی تهیه کنید که سود متوسط بالاتری نسبت به سایر شرکت های بیمه داشته باشند. برخی از شرکت های بیمه ای که سود متوسط بالاتری از سایرین دارند عبارت اند از(به ترتیب از سود زیاد به کم): بیمه ما، بیمه سامان، بیمه ایران، بیمه پارسیان.

توانگری مالی شرکت بیمه

نکته مهم بعدی که باید در خرید بیمه عمر به آن دقت داشته باشید، توانگری مالی شرکت بیمه است. توانگری مالی به توانایی یک شرکت بیمه در پرداخت خسارت های بیمه گذاران گفته می شود که هر سال توسط بیمه مرکزی اعلام می گردد. هر شرکت بیمه که نسبت توانگری بالاتری داشته باشد گزینه مناسب تری برای خرید انواع بیمه ها خواهد بود.

سقف پوشش های بیمه عمر

از موارد مهم دیگر قبل از خرید بیمه عمر، سقف پوشش های بیمه است که هر شرکت بیمه ای که سقف بالاتری برای بیمه های خود ارائه دهد، می تواند برای شما بهتر باشد.

موارد مهم دیگری هست که باید قبل از خرید بیمه عمر به آن دقت داشته باشید که این موارد را می توانید در مقالات وب سایت های ازکی، بیمیتو، مابلاگ، بیمه تایم و .... مطالعه نمایید.

مزایا خرید

نتیجه گیری

در این گزارش در مورد بیمه عمر و سرمایه گذاری توضیحات مختصری داده شد تا شما دانشجویان و همراهان عزیز، کمی با این بیمه نامه آشنا شوید. این بیمه نامه نکات بسیار زیادی دارد که می توانید آنها را در وب سایت های ازکی، مابلاگ، بیمیتو، بیمه تایم، بیمه سرا و .... مطالعه کنید و بهترین بیمه عمر برای خودتان را انتخاب و خریداری نمایید.

بیمه عمر جزء کاربردی ترین و پر سود ترین های جهان است که شما عزیزان به ویژه شما دانشجویان گرامی می توانید با خرید این بیمه نامه، آینده خود را تضمین نمایید.


کد خبرنگار : 16