تاریخ : 1400,دوشنبه 29 شهريور15:23
کد خبر : 408357 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تمدید معرفی مشمولان فارغ‌التحصیل به سربازی

معاون وظیفه عمومی پلیس غرب استان تهران با اشاره به صدور اینترنتی مجوز خروج از کشور برای دانش‌آموزان، گفت: مهلت معرفی مشمولانی که در ماه‌های خرداد تا شهریور سال ۱۳۹۹ فارغ التحصیل شده‌اند و باید تا پایان شهریور ۱۴۰۰ معرفی شوند، به مدت یک ماه تمدید می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سرهنگ مصطفی غلامی معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران اظهار کرد: در راستای هوشمند سازی روند رسیدگی به درخواست‌های خروج از کشور مشمولان و کاهش مراجعات حضوری، امکان صدور اینترنتی مجوز خروج از کشور برای دانش آموزان دارای معافیت تحصیلی نیز فراهم شده است.

وی گفت: مشمولان دانش آموز دارای معافیت تحصیلی که در سنوات مجاز تحصیلی هستند، می‌توانند به صورت اینترنتی برای دریافت مجوز خروج از کشور اقدام کرده و برای ثبت درخواست خود می‌بایست به سامانه خروج از کشور وظیفه عمومی به نشانی services.epolice.ir مراجعه کنند.

معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

غلامی افزود: با توجه به تشدید شرایط کرونایی در کشور و تأخیر در اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، به کلیه مشمولانی که در تمامی مقاطع تحصیلی در ماه‌های خرداد تا شهریور سال ۱۳۹۹ فارغ التحصیل شده‌اند و می‌بایست تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ نسبت به معرفی خود اقدام کنند، مهلت معرفی آنان به مدت یک ماه تا تاریخ ۳۰ مهر ماه سال ۱۴۰۰ تمدید می‌شود تا در صورت قبولی در نیمسال اول سال تحصیلی(مهر ماه ۱۴۰۰) ثبت نام و با احراز شرایط از معافیت تحصیلی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: در صورت عدم قبولی یا عدم ادامه تحصیل موظفند حداکثر تا پایان مهر ماه ۱۴۰۰ برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود یا اخذ برگه اعزام، اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران تصریح کرد: کلیه مشمولانی که برابر ضوابط قانونی برای تکمیل ظرفیت و یا شروع به تحصیل در نیم سال دوم سال ۱۴۰۰ (بهمن ماه) پذیرفته می‌شوند صرفاً تا تاریخ ۳۰ مهر ماه سال ۱۴۰۰ مهلت معرفی دارند و پس از اخذ برگ اعزام بدون غیبت با ارائه گواهی قبولی در دانشگاه از تسهیلات تمدید تاریخ اعزام، بهره‌مند خواهند شد.


کد خبرنگار : 91