تاریخ : 1400,دوشنبه 29 شهريور16:12
کد خبر : 408382 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

مدرک گرایی مسئله بحرانی آموزش کشور

یک کارشناس آموزشی گفت: دانشجو‌ها به جایی رسیده اند که تنها به فکر رفتن به دانشگاه، گرفتن نمره در نتیجه کسب مدرک برای رسیدن به اشتغال هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی عابدینی کارشناس آموزشی، با اشاره به مدرک گرایی جوانان نسل آینده، اظهار کرد: دانشجو‌ها به جایی رسیده اند که تنها به فکر رفتن به دانشگاه، گرفتن نمره در نتیجه کسب مدرک برای رسیدن به اشتغال هستند و باید جلوی این پدیده را گرفت.

او افزود: مدرک گرایی در جامعه ما روال غلطی است، فضایی که برای تحصیل در دانشگاه‌ها ساختیم مناسب نیست. درصد کمی از دانشجویان به دنبال تحصیل هستند بیشتر آن‌ها به دنبال مدرک هستند.

عابدینی با بیان اینکه باید جامعه این موضوع را درک کند، که تنها راه موفقیت شرکت در کنکور نیست، گفت: بر اساس آمار بیش از ۷۴۰ هزار نفر از این دانشجویان در دوره کاردانی، ۲ میلیون نفر در دوره کارشناسی، ۱۹۳ هزار نفر در دوره کارشناسی ارشد، ۱۱۵ هزار نفر در دوره دکتری تخصصی و ۲۹ هزار نفر در دوره دکتری عمومی در دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند که اگر نظام آموزشی کشور بر اساس وضع موجود ادامه مسیر دهد، این دانش آموختگان نه تنها در مسیر اشتغال آفرینی در حرکت نخواهند بود بلکه به واسطه نداشتن مهارت کافی به آمار بیکاران جامعه می‌افزایند.


کد خبرنگار : 91