تاریخ : 1400,چهارشنبه 31 شهريور17:00
کد خبر : 408640 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

سال گذشته روزانه ۲۶۵ پایان‌نامه و پروپوزال در کشور ثبت شد

ایرانداک از ثبت روزانه ۱۶۱ پایان نامه و ۱۰۴ پروپوزال در پایگاه اطلاعات علمی ایران در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران عملکرد سال ۱۳۹۹ خود را منتشر کرد. این پژوهشگاه در سال گذشته، به دلیل شرایط همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، همه خدمات خود را به‌صورت برخط در اختیار کاربران قرار داده است.

طبق گزارش ایرانداک، در سال ۹۹ بیش از ۴۸۷ هزار پایان‌نامه و رساله دانش‌آموختگان درون کشور، هزار و ۵۸۰ پایان‌نامه و رساله دانش‌آموختگان ایرانی بیرون از کشور و نزدیک به ۲۴۰ هزار پیشنهاده در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) قرار گرفته است.

همچنین در سال ۱۳۹۹، روزانه ۱۶۱ پارسا (پایان نامه و رساله) و ۱۰۴ پیشنهاده (پروپوزال) با همکاری ۴۵۲ مؤسسه آموزش‌عالی در سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله و پیشنهاده بارگذاری شده است.

۱۱ کتاب، ۴۸ مقاله نشریه، سه مقاله در همایش ملی و سه مقاله در همایش جهانی در سال گذشته منتشر شده و یک طرح پژوهشی تقاضامحور و ۱۴ طرح پژوهشی سازمانی پایان یافته است. در سال گذشته، ۸۹ دوره آموزشی برای ۱.۸۴۱ نفر دانش‌پذیر نیز در ایرانداک برگزار شده است.

گزارش عملکرد سال ۱۳۹۹ پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به ۵ مأموریت بنیادین ایرانداک شامل پژوهش، مدیریت اطلاعات علم و فناوری، آموزش، همکاری و هماهنگی و پشتیبانی از سیاست‌گذاری علم و فناوری پرداخته است که متن کامل و داده‌نمای این گزارش در نشانی irandoc.ac.ir/about/report در دسترس قرار دارد.


کد خبرنگار : 91