تاریخ : 1400,جمعه 02 مهر03:02
کد خبر : 408774 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

فرانسه: ایران فورا به مذاکرات وین بازگردد!

وزارت خارجه فرانسه با اتهام زنی علیه ایران از مقامات کشورمان خواست به میز مذاکرات وین بازگردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه فرانسه با ادعای اینکه ایران از زمان برای پیشرفت هسته‌ای خود استفاده می‌کند، اعلام کرد اگر ایران دارای حسن نیت است باید فورا به میز مذاکرات وین بازگردد.

وزارت خارجه فرانسه در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که اتحادیه اروپا با سکوت در مقابل خروج یکجانبه آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه باعث برهم خوردن این توافق بین‌المللی شده بود.

تاکنون شش دور مذاکرات هسته‌ای ایران در وین، پایتخت اتریش میان تهران و کشورهای مرتبط با توافق و با مشارکت غیرمستقیم آمریکا برای دستیابی به توافق برای احیای توافقنامه‌ای که از ماه مه ۲۰۱۸ با خروج آمریکا شکست خورده بود، انجام شده است.

ایران از مذاکره‌کنندگان خواست که مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای تا به قدرت رسیدن رئیس جمهور جدید (ابراهیم رئیسی) متوقف شود که در اوایل ماه اوت این اتفاق افتاد.

روز گذشته نیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد و دو طرف مسائلی را که در نخستین گفتگوی تلفنی شان در ۳۱ اوت مطرح شده بود، پیگیری کردند.